آخرین یارانه سال امشب پرداخت می‌شود
آخرین یارانه سال امشب پرداخت می‌شود
آخرین مرحله یارانه معیشتی کرونا، ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد پس از شیوع کرونا، بسیاری از کسب و کارها با تعطیلی مواجه شد و افراد بسیاری شغل و منبع درآمدی خود را از دست دادند؛ در راستای حمایت از اقشار کم درآمد و بی‌بضاعت، چند یارانه و وام به این افراد تعلق گرفت.” آخرین یارانه سال امشب پرداخت می‌شود”

یکی از این یارانه‌ها که پرداخت آن از آذر ماه سال جاری آغاز شد، یارانه معیشتی کرونا بود و مقرر شد یارانه معیشتی کرونا در دو مبلغ ۱۰۰ و ۱۲۰هزار تومانی به حساب مشمولان واریز شود.

چه کسانی یارانه می‌گیرند؟
همانطور که گفته شد، یارانه معیشتی کرونا در دو مبلغ ۱۰۰ و ۱۲۰هزار تومان به حساب سرپرستان خانوارهای مشمول واریز می‌شود؛ یارانه ۱۲۰هزار تومان به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و… تعلق می‌گیرد.

دریافت یارانه ۱۰۰هزار تومانی نیز ۴شرط داشت که نداشتن درآمد، بیمه‌پرداز نبودن، قرارگیری در شاخص‌های پایین درآمدی و… از شروط دریافت این یارانه بود؛ تا کنون ۳مرحله از این یارانه به حساب سرپرستان خانوارهای مشمول واریز شده است.

آخرین یارانه معیشتی کرونا کی واریز می‌شود؟
اولین مرحله از یارانه معیشتی کرونا اواخر آذر ماه واریز و براساس تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد تا ۳مرحله باقی‌مانده در اواخر دی، بهمن و اسفند به مشمولان اعطا شود؛ حال آخرین مرحله از این یارانه ساعت۲۴ امشب به افرادی که قبلا یارانه معیشتی کرونا به آن‌ها تخیصیص یافته بود، تعلق می‌گیرد.

یارانه معیشتی کرونا سال بعد ادامه‌دار خواهد بود؟
باتوجه به اظهارات اولیه در خصوص یارانه معیشتی کرونا، مقرر شده بود تا این یارانه در ۴مرحله به افراد تعلق گیرد؛ حال امشب مرحله چهارم نیز به پایان خواهد رسید و ادامه‌دار بودن یا نبودن این یارانه، پرسش بسیاری از مشمولان طرح است؛ به گفته حسین میرزایی سخنگوی ستاد حمایت معیشتی کرونا، پرونده این یارانه بسته شده است.

 

 

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین