آزادسازی واردات خودرو در سال آینده
آزادسازی واردات خودرو در سال آینده
در لایحه بودجه سال 1400 کل کشور برای بند حقوق ورودی خودرو در بخش درآمدها، رقم دو هزار و 40 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور برای بند حقوق ورودی خودرو (واردات خودرو) در بخش درآمدها، رقم دو هزار و ۴۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.”آزادسازی واردات خودرو در سال آینده”

تعیین درآمد دو هزار و ۴۰ میلیارد تومانی از واردات خودرو برای سال آینده در حالی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گنجانده شده است که در بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور حقوق ورودی خودرو، ” صفر تومان ” در نظر گرفته شوده بود.

براساس این گزارش، در لایجه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور درآمد مالیات بر انواع خودرو‌های سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی گران قیمت نیز ۹۰۹ میلیارد و ۹۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.”آزادسازی واردات خودرو در سال آینده”

همچنین در این لایحه، درآمد مالیات بر نقل و انتقالات اتومبیل در سال ۱۴۰۰ مبلغ دو هزار و ۴۳۳ میلیارد و ۲۶۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است.

بعد از پراید، قطعات خودرو همچون سوپاپ دیگ، سوپاپ موتور، رادیاتور و شیشه به کشورهای اروپایی از جمله آلمان و ایتالیا صادر می‌شود. این تازه‌ترین خبر سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی ایران است.

چندی پیش بود که سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک از صادرات خودروهای ایرانی به اروپا خبر داد. تیبا، ساینا، کوئیک، وانت آریسان، پژو پارس، پراید ۱۳۱ و رهام خودروهایی هستند که به هنگ کنک، تایوان، سوریه، امارات، اسپانیا، چین، عراق و ترکیه صادر شده است. آنچه رسانه‌ها گزارش داده‌اند بیشترین خودروهای ایران به مقصد اسپانیاصادر می‌شود.”آزادسازی واردات خودرو در سال آینده”

هر چند که قطعات تقلبی خودرو در بازار بیداد می‌کند اما فعالان بازار خودرو می‌گویند با وجود وضعیت ناخوش احوال صنایع یک خبر خوب مبنی بر «صادرات قطعات خودرو» می‌تواند صاحبان بنگاه‌ها را به ادامه تولید امیدوار کند.

به گفته سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو، هر چند که قطعات یدکی تقلبی و بی‌کیفیت در بازار زیاد شده اما لوازم یدکی قاچاق در بازار کمتر شده است. توصیه ما به تاجرها این است قطعات یدکی خودروی با کیفیت را از چین سفارش دهند. ممکن است قیمت تمام شده قطعات یدکی باکیفیت برای مردم گران باشد اما مراجعه به تعمیرگاه کمتر می‌شود.

 

  • منبع خبر : ایران جیب