آزمایش ۲ واکسن ویروس کرونا در روسیه
آزمایش ۲ واکسن ویروس کرونا در روسیه
روسیه از ۲۲ اردیبهشت آزمایش‌های پیش بالینی دو نمونه اولیه از واکسن ویروس کرونا را آغاز می‌کند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از آنادولو ایجنسی، روسیه آزمایش‌های پیش بالینی دو نمونه اولیه از واکسن ویروس کرونا را در ۱۱ می (۲۲ اردیبهشت) آغاز می‌کند.”روسیه ۲ واکسن ویروس کرونا را روی انسان آزمایش می‌کند”

به گفته «رینات ماکسیوتف» مدیر مرکز دولتی تحقیقات ویروس شناسی و فناوری زیستی روسیه، این نمونه‌ها در حال حاضر روی حیوانات آزمایش می‌شوند و پیش بینی می‌شود پیش از پایان آوریل این مرحله تکمیل شود. در مرحله بعد محققان موادی برای تست‌های پیش بالینی و آزمایش‌های بالینی می‌سازند.

این در حالی است که روسیه روش‌های مختلفی برای جلوگیری از گسترش ویروس به کار گرفته از جمله قرنطینه شهرهای مسکو و سن پترزبورگ و چند منطقه دیگر.

همچنین روسیه ورود مسافران خارجی را ممنوع کرده است.

تاکنون در روسیه ۴ هزار و ۷۳۱ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده و ۴۳ نفر نیز به دلیل ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

کشف واکسن به منظور درمان ویروس کرونا به معنی ریشه ‌کن سازی این بیماری مدرن نمی باشد.
باید دانست که روش‌ها و آزمایشات بالینی هر مرکز تحقیقاتی با دیگری متفاوت می باشد و تا درمان قطعی برای این ویروس کشف شود، زمان زیادی طول خواهد کشید.

ادعای ساخت واکسن کرونا توسط معاون وزیرعلوم فناوری چین بدین معنی می باشد که اول از همه باید تحقیقات انجام شده بر روی برخی از حیوانات انجام گردد، پس از دست یابی به نتایجی مثبت از آزمایش بر روی گونه‌ های حیوانات، محققین بررسی‌ها و آزمایش‌های خود را بر روی انسان ها نیز آغاز خواهند کرد.

بعضی از محققین بریتانیایی و آمریکایی اظهار داشته‌اند که تحقیقاتی مبنی بر کشف واکسن کرونا انجام داده‌اند که نتایج مثبتی داشته است. برخی از محققین نیز ادعا کرده‌اند؛ از آنجا که در مراحل ساخت واکسن از ویروس زنده کرونا استفاده نمی‌شود این مسئله ممکن است با مشکلاتی روبه‌رو شود و فرایند ساخت این واکسن را طولانی‌تر کند.

  • منبع خبر : مهر