آغاز توزیع تخم مرغ با نرخ مصوب در کشور
آغاز توزیع تخم مرغ با نرخ مصوب در کشور
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: دفاتر شرکت‌های پشتیبانی امور دام در کل کشور موظف شده اند، نسبت به هماهنگی برای خرید تخم مرغ از مرغداران با قیمت مصوب درب مرغداری و توزیع آن اقدام کنند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد محمدرضا طلایی با اشاره به آغاز توزیع تخم مرغ با قیمت مصوب در کشور اظهار کرد: مقرر شد، شرکت پشتیبانی امور دام و اتحادیه مرغ تخم گذار نسبت به توزیع گسترده تخم مرغ با قیمت مصوب در سازمان‌های میادین، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کارخانجات و مصارف عمده تخم مرغ اقدام کنند.”آغاز توزیع تخم مرغ با نرخ مصوب در کشور”

وی افزود: دفاتر شرکت‌های پشتیبانی امور دام در کل کشور موظف شده اند، نسبت به هماهنگی جهت خرید تخم مرغ از مرغداران با قیمت مصوب درب مرغداری و توزیع آن اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تاکید کرد: محدودیتی در خرید و توزیع تخم مرغ با قیمت مصوب وجود ندارد.

چندی پیش ستاد تنظیم بازار نرخ هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ها را  ۱۲ هزار تومان و نرخ هر کیلوگرم تخم مرغ فله برای مصرف کننده را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب کرد که با توجه به وزن، نرخ شانه نیز تعیین خواهد شد.

بودجه کشور شامل تخمین هزینه و درآمدها و پیش بینی راه‌هایی برای تأمین درآمدها و کاهش هزینه‌ها طی یک سال است. طبق قانون دولت باید طی یک لایحه در ۱۵ آذر هر سال لایحه پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کند. طی سالیان اخیر که فشار تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده آمریکا بیشتر شده و فروش نفت ایران را تحت تأثیر خود قرار داده نحوه تأمین درآمدها به نحوی که باعث تورم نشود اهمیت به سزایی یافته است.

رهبر معظم انقلاب نیز این نکته را از سال‌ها قبل به دولت گوش زده کرده بودند. ایشان در دیدار اخیرشان با دولت دوازدهم در ۲ شهریور ۹۹ که به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، فرمودند: بعضی کارهای اساسی را که در دولت شما ممکن است جواب ندهد، برای دولت بعد به یادگار بگذارید؛ بگذارید با نام نیک و با تشکّر از شما در دولت‌های بعدی یاد شود. مثلاً فرض کنید اصلاح ساختار بودجه؛ این کار بلندمدّتی است، کار مهمّی است؛ یا اصلاح نظام بانکی، اصلاح نظام مالیاتی یا اصلاح قانون اجرای سیاستهای اصل ۴۴؛ اینها کارهای ماندگار است، کارهای اساسی‌ای است که برای بعد باقی می‌ماند.

مجلس یازدهم نیز که بهبود معیشت مردم را شعار اصلی خود تعیین کرده بود، تاکید فراوانی بر اصلاح ساختار بودجه داشته است. محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در این باره معتقد است، اولویت مجلس یازدهم بر رفع و پیگیری مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و همچنین اصلاح ساختار بودجه است.

  • منبع خبر : ایسنا