آغاز تولید ژل ضدعفونی کننده
آغاز تولید ژل ضدعفونی کننده
دبیر انجمن صنایع شوینده از آغاز تولید ژل ضدعفونی کننده در کارخانجات تولیدی شوینده خبر داد و گفت: ۱۰۰ کارخانه برای تولید این ژل‌ها، از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز گرفتند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد عبدالرضا مظفری از آغاز تولید ژل ضدعفونی کننده دست در کارخانجات مواد شوینده خبر داد و گفت: تولید از امروز رسماً آغاز شده و طی روزهای آینده، محصولات آن روانه بازار خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس، بیش از ۱۰۰ کارخانه تولیدکننده مواد شوینده، از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تولید این ژل‌ها مجوز گرفته‌اند.

دبیر انجمن صنایع شوینده، توزیع این کالاها علاوه بر اینکه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار، کانکس‌های سیار صورت می‌گیرد، قرار است با رایزنی‌های صورت گرفته با شهرداری تهران، کانکس‌های سیاری نیز برای عرضه این محصولات با نرخ مصوب، در میادین و نقاط مختلف شهر استقرار یابند.”آغاز تولید ژل ضدعفونی کننده”

مظفری گفت: قیمت این محصولات مصوب و کاملاً تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود؛ ضمن اینکه تولید نیز به سرعت افزایش خواهد یافت و در سراسر کشور توزیع خواهد شد.

آموزش تهیه ژل ضد عفونی کننده در خانه (روش دوم)

۱- یک قاشق غذاخوری الکل

۲- یک دوم قاشق غذاخوری گلیسیرین (اختیاری)

۳- ۱۰ قطره اسانس روغنی دارچین

۴- ۱۰ قطره اسانس روغنی درخت چای

۵- آب مقطر

۶- سایر اسانس‌های روغنی (برای عطر)

آلوورا، الکل و گلیسیرین را در ظرفی با هم مخلوط کنید. اسانس روغنی دارچین، درخت چای و دو قطره از هر اسانس دیگری که برای عطر در نظر گرفته اید تا به مواد اضافه نمایید. مواد را به خوبی مخلوط کرده و آب مقطر را تا زمانیکه به غلظت مورد نظر رسید، اضافه نمایید.

محصول نهایی را در بطری یا اسپری ریخته و در موارد ضروری از آن استفاده نمایید.

شایان ذکر است که این ژل های ضدعفونی کننده باتوجه به اینکه به صورت خانگی تهیه می شوند ممکن است کارایی ژل های ضدعفونی کننده استاندار موجود در بازار را نداشته باشند.
  • منبع خبر : مهر