آغاز معاملات بورس با سفیر سوئیس
آغاز معاملات بورس با سفیر سوئیس
امروز سفیر سوییس در ایران به تالار حافظ رفت و به صورت نمادین زنگ آغاز معاملات بورس را به صدا درآورد؛ سفارت سوییس در ایران حافظ منافع آمریکا و عربستان است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد امروز (دوشنبه)، مارکوس لایتنر سفیر سوئیس و خانم چنتل مقام کنسولی سفارت سوییس از بورس اوراق بهادار تهران بازدید و در مراسمی نمادین زنگ معاملات توسط مدیرعامل بورس تهران و سفیر سوئیس به صدا در آمد.

سفیر سوئیس ضمن بازدید از تالار شیشه‌ای، اطلاعات و جزئیاتی را از ساختار بازار سرمایه ایران، تاریخچه بورس تهران و نحوه سرمایه گذاری در این بازار دریافت کرد و با شرایط سرمایه‌گذاری خارجی آشنا شد.

وی بورس را قلب اقتصاد دانست و اظهار داشت: عملکرد بورس تهران در یک سال گذشته در دنیا بی‌نظیر بوده است.

سفیر سوئیس در تهران به معاملات بورس و تعامل بورس های تهران و سوئیس اشاره کرد و افزود: این تعامل فراینده یپیچیده است و نیاز به تعامل بیشتر طرفین دارد.

طی این مراسم  علی صحرائی، مدیرعامل بورس تهران در خصوص همکاری های بورس تهران با بورس های بین‌المللی  گفت: بورس تهران در راستای گسترش همکاری های بین المللی خود تاکنون ۱۲ تفاهمنامه با بورس های مختلف دنیا به امضاء رسانده است  و از جذب سرمایه گذار خارجی استقبال می کند.

صحرایی با اشاره به مناسبات دوستانه ایران و سوئیس در یکصد سال گذشته اظهار امیدواری کرد: بورس تهران به عنوان یک بازار کشف نشده بین المللی، می تواند میزبان تحلیل گران، روزنامه نگاران و سرمایه گذاران سوئیسی باشد.

سفارت سوییس در ایران حافظ منافع امریکا و عربستان است. همچنین سفارت سوییس در عربستان و آمریکا حافظ منافع ایران در این کشورهاست است. در نتیجه در شرایط فعلی بازدید سفیر سوئیس از بورس تهران میتواند سیگنال های مثبتی را به بازار سرمایه بدهد.

پیش از این سفیر سوئیس در تهران گفته بود: در صدد ایجاد و برقراری کانال ارتباطی مالی در حوزه صنعت دارویی با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی اعلام کرد: سوئیس علاوه بر همکاری‌ها در زمینه فوق، علاقمند به بسط و توسعه روابط در سایر حوزه با ایران نیز است و البته مسئولان ایرانی نیز از این همکاری استقبال می‌کنند که جای خرسندی دارد.

لایتنر از سوئیس به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته در تولید و توزیع دارو در جهان نام برد و اظهار داشت: شرکت رش که از سال‌ها قبل در ایران فعالیت دارد یکی از شرکت‌های معتبر و مطرح در بخش دارو است که با طرف تبریزی خود امروز تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

  • منبع خبر : ایسنا