آغاز پیش‌فروش قطارهای نوروزی
آغاز پیش‌فروش قطارهای نوروزی
معاون مسافری شرکت راه‌آهن از آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری نوروز ۱۳۹۹ از چهاردهم بهمن ماه امسال به مدت دو روز و در چهار مرحله خبر داد و گفت: پیش فروش در روزهای دوشنبه چهاردهم و سه‌شنبه پانزدهم بهمن ماه در دو روز و چهار مرحله انجام می‌شود و افزایش قیمتی در این زمینه نخواهیم داشت.

 به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد میرحسن موسوی معاون مسافری شرکت راه‌آهن در نشست خبری امروز با اشاره به برنامه پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروز ۱۳۹۹ اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد نوروزی شرکت راه‌آهن به مدت ۲۱ روز از بیست و چهارم اسفند ۹۸ تا پانزدهم فروردین سال آینده بلیت قطارهای مسافری نوروز ۱۳۹۹ پیش‌فروش می‌شود.

وی با اشاره به آغاز پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروز ۱۳۹۹ در روزهای دوشنبه چهاردهم و سه‌شنبه پانزدهم بهمن ماه، افزود: در روز نخست از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ ظهر بلیت قطارهای نوروزی به صورت اینترنتی در همه مسیرها به جز مسیرهای منتهی به مقصد مشهد مقدس، از ساعت ۱۲ تا ۱۷ همان روز از همه مسیرها به مشهد مقدس و بالعکس به جز مسیر تهران-مشهد و بالعکس و از ساعت ۱۷ به بعد بلیت تهران-مشهد -تهران به صورت اینترنتی پیش فروش می‌شود.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن ادامه داد: روز سه‌شنبه نیز پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی از طریق آژانس‌ها و مراکز مجاز فروش بلیت قطارهای مسافری، از ساعت ۷ صبح در یک مرحله انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه قیمت بلیت قطارهای نوروزی مانند نرخ مصوب تابستان امسال بوده و افزایش قیمتی در این زمینه اعمال نخواهد شد، گفت: برای ایام نوروز ۱۳۹۹ بالغ بر ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار نفر صندلی پیش بینی شده که نسبت به سال گذشته حدود ۵ درصد رشد را تجربه می‌کند.  همچنین برای ایام نوروز ۵۰۴۰ قطار پیش بینی کردیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.

موسوی گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با ترکیه قطار های مسافری تهران-وان و تهران-آنکارا با قیمت‌های مصوب (به صورت یورو) را در ایام پیک نوروز ۹۹ خواهیم داشت و قطار مسیر بستان آباد_مشهد برای سفرهای نوروزی ۱۳۹۹ نیز راه‌اندازی می‌شود.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن همچنین درباره آخرین وضعیت قطار های گردشگری در نوروز پیش‌رو اینگونه توضیح داد: قطارهای گردشگری همزمان با قطارهای دوربرد در ایام نوروز فعال هستند و در صورت درخواست تورهای گردشگری از محل بهره‌وری برای تورهای یک روزه ظرفیت ایجاد خواهیم کرد.

  • منبع خبر : ایسنا