آمادگی ایران برای تقویت مهارت متقاضیان کار در کرواسی
آمادگی ایران برای تقویت مهارت متقاضیان کار در کرواسی
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: با توجه به اولویت موضوع اشتغال در ایران، تعامل با کشور کرواسی در زمینه اعزام نیروی کار ماهر فرصت ارزشمندی است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، سلیمان پاک سرشت در نشست با انجمن کارفرمایی کرواسی برای اعزام نیروی کار به این کشور، گفت: شکل‌گیری ارتباطات بین دو کشور ایران و کرواسی باعث خرسندی است و این امکان فراهم است که ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان توانمندمان، نیروی کار مورد نیاز کرواسی و دیگر کشورهای اروپایی را مطابق با نیازها و شرایط مطلوب آموزش دهیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به چابک بودن سازمان در ارائه آموزش‌های کوتاه مدت مهارتی مطابق با نیاز و استانداردها و شرایط کشورهای اروپایی، زمینه برای اقدام مؤثر کاملاً فراهم است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: به چند شکل می‌توانیم به آموزش فنی و حرفه ای به عنوان حامی این پروژه نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دارای بانک اطلاعاتی از افرادی است که در رشته‌ها و مشاغل مختلف آموزش دیده اند، در انتخاب افراد مورد نیاز که دارای صلاحیت حرفه ای باشند، می‌توانیم از این بانک اطلاعاتی استفاده کنیم.

پاک سرشت افزود: چنانچه شایستگی‌ها و توانمندی‌های مهارت آموختگان به شکلی نباشد که نیاز کارفرمایان را تأمین کند، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می‌تواند آموزش‌های تکمیلی را برای افراد انتخاب شده، برنامه ریزی کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در صورتی که برای رشته یا مشاغلی که مورد نیاز کارفرمایان کشور کرواسی است، هیچ گونه آموزشی در سازمان وجود نداشته باشد، آمادگی داریم با همکاری دستگاه متولی آموزش فنی و حرفه ایاین کشور، استانداردهای آموزشی مورد نیاز کارفرمایان را طراحی و بر اساس این آنها، نیروی کار را آموزش دهد.

بر اساس این گزارش رئیس هیأت اعزامی کرواسی در این جلسه گفت: نیروی کار در ایران از نظر ما دارای توانمندی و کیفیت بالایی است و پروژه تأمین نیروی کار کرواسی توسط ایران فرصت خوبی برای کشور ماست.

هیئت کروات بعد از جلسه به منظور آشنایی با ظرفیت‌ها و سطح تکنولوژی آموزش‌های مهارتی این سازمان، برای بازدید از مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه ای عازم کرج شد.

  • منبع خبر : مهر