آمادگی برای ایجاد خطوط ریلی بین ایران و عراق
آمادگی برای ایجاد خطوط ریلی بین ایران و عراق
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه خطوط ریلی برای ارتباط ایران و عراق در دستور کار قرار دارد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد منطقه زنجان، خیرالله خادمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۵۲۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در استان زنجان در حال ساخت و توسعه است که ۳۰۰ کیلومتر آن را مسیرهای بزرگراهی تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه همه پروژه‌های راهسازی و بهسازی مسیرها در این استان فعال است، بیان کرد: این پروژه‌ها شامل محورهای منتهی به استان‌های کردستان، آذربایحان غربی، همدان و اردبیل می‌شود.

این مسئول برآورد ریالی برای اجرای ۵۲۰ کیلومتر راه در استان زنجان را ۱۲۰۰ میلیارد تومان برشمرد و افزود: امسال ۷۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های زیرساختی اختصاص یافته که ۶۰ درصد آن تخصیص یافته است.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت زیربناهای وزارت راه و شهرسازی، به طرح توسعه خطوط ریلی محور شمال به جنوب در کریدور شمال‌غرب اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح زنجان به بیجار و قروه متصل می‌شود و در حال حاضر مطالعات جانمایی ایستگاه‌ها در حال اقدام است.

وی در مورد ایجاد خطوط ریلی برای روابط بین‌المللی، تصریح کرد: در آخرین سفر رئیس جمهور به کشور عراق، توافق شد که این اتصال از طریق مرز شلمچه ایجاد شود. مسیرهای ارتباطی در کشور ایران مشکلی ندارد و ۳۲ کیلومتر از این محور در خاک عراق قرار خواهد گرفت.

این مسئول ادامه داد: بنیاد مستضعفان برای سرمایه‌گذاری و اختصاص سهم ۶۰ درصدی در این پروژه اعلام آمادگی کرده است و تکمیل این طرح به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

  • منبع خبر : ایسنا