آمریکا LNG به اروپا می‌فروشد
آمریکا LNG به اروپا می‌فروشد
نه تنها موافقان اجرای خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا، بلکه حالا منتقدان این طرح در آلمان نیز خواستار اقدام متقابل با تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های حاضر در این پروژه شده‌اند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از راشاتودی، تهدید تحریمی اخیر آمریکا علیه شرکت‌های حاضر در اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم۲، نارضایتی فراگیری را در آلمان ایجاد کرده و حتی منتقدان این پروژه نیز حالا خواستار اعمال تعرفه بر واردات سوخت‌های فسیلی از آمریکا شده‌اند. “آمریکا LNG به اروپا می‌فروشد”

رویکرد تحریمی آمریکا علیه پروژه نورد استریم۲ تاکنون به خروج شرکت بزرگ سوئیسی ـ آلمانی آلسیز از روند لوله‌گذاری خط منجر شده است.

یک کارشناس اندیشکده دولتی تحقیقات اقتصادی آلمان، تحریم‌های آمریکا علیه خط لوله نورداستریم۲ را حربه‌ای برای فروش LNG آمریکا به اروپا و آلمان به بالاترین قیمت ممکن عنوان کرده است.

وی معتقد است: واشنگتن و مسکو هر دو از گاز به عنوان سلاح استفاده می‌کنند.

کلودیا کمفرت که از جمله منتقدان انتقال گاز روسیه به آلمان است، در این باره تاکید می‌کند: اگرچه اجرای پروژه نورداستریم۲ از نظر زیست محیطی زیانبار، از نظر اقتصادی غیرضروری و از نظر مالی غیرسودده است، اما تحریم‌های آمریکا اصلا قابل قبول نیستند و باید اتحادیه اروپا به آنها پاسخ دهد. 

وی تاکید کرد: اروپا باید اعمال تعرفه زیست محیطی بر واردات گاز از آمریکا را کلید بزند تا این گاز امکانات صادرات به آلمان و اروپا را از دست بدهد.

اگرچه دولت آلمان نسبت به اقدام آمریکا در اعمال تحریم علیه خط لوله نورداستریم۲ ابراز تاسف کرده است، اما تاکنون اقدامی در این باره انجام نداده است. آلمان‌ها می‌گویند این سیاست آمریکا دخالت در امور داخلی آنهاست.

ال‌ان‌جی، بیشتر شامل متان (بیش از ۹۰ درصد) و مقادیر کمی اتان، پروپان، بوتان و برخی از آلکان‌های سنگین دیگر می‌باشد. فرایند پالایش ال‌ان‌جی، می‌تواند به نحوی طراحی شود، که محصول نهایی تولید شده شامل ۱۰۰ درصد متان باشد.

ال‌ان‌جی حجمی معادل ۱/۶۰۰ حجم گاز طبیعی در حالت گازی را داراست. گاز مایع، بی‌بو، بی‌رنگ، غیرسمی و غیرخورنده است. خطراتی که این گاز می‌تواند در پی داشته باشد شامل شعله‌ورشدن، انجماد و خفگی می‌باشد. چگالی انرژی ال‌ان‌جی ۶۰ درصد سوخت دیزل می‌باشد.

  • منبع خبر : فارس