آژانس‌های هواپیمایی از تعطیلی ۱۰ روزه اصناف معاف شدند
آژانس‌های هواپیمایی از تعطیلی ۱۰ روزه اصناف معاف شدند
انجمن صنفی دفاتر خدمات هوایی از باز بودن آژانس های هواپیمایی در طول تعطیلی دو هفته ای کرونایی اصناف خبر داد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد انجمن صنفی دفاتر خدمات هوایی از باز بودن آژانس های هواپیمایی در طول تعطیلی دو هفته ای کرونایی اصناف خبر داد.”آژانس‌های هواپیمایی از تعطیلی ۱۰ روزه اصناف معاف شدند”

حرمت الله رفیعی در نامه‌ای به دفاتر فروش بلیت قطار و هواپیما و شرکت‌های خدمت مسافرتی، در خصوص تعطیلی این دفاتر اعلام کرد: با توجه به لغو نشدن پروازها و سفر با حمل و نقل عمومی و باز بودن ایستگاه‌های راه آهن و فرودگاه‌ها، آژانس‌های هواپیمایی و مسافرتی نیز می‌توانند به روند فروش بلیت ادامه دهند.

در این بخشنامه از آژانس‌ها درخواست شده تا با حداقل نیرو به ایفای نقش بپردازند.

گفتنی است در لیست اعلامی گروه‌های شغلی ۱، ۲، ۳ و ۴ از سوی اتاق اصناف، نامی از آژانس‌های خدمات مسافرتی به چشم نخورده و صرفاً از حمل و نقل عمومی برون شهری (ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی) نام برده شده است.

 بر اساس اطلاعات منتشر شده،  مراکز تهیه، تولید و طبخ مواد غذایی و خوراکی (شامل تمام گروه‌های غذایی سرد، گرم، آشامیدنی، بستنی و آبمیوه، خشکبار، شیرینی و مشاغل مشابه) در شهرهای قرمز تنها به صورت آماده و بیرون بر مجوز فعالیت داشته و پذیرش حضوری سفارش ممنوع و فقط پذیرش به صورت تلفنی، اینترنتی و سایر شبکه های مجازی مجاز است.

بنابراین پذیرش مشتری در این واحدها ممنوع و مشمول برخورد قانونی خواهد شد.

فعالیت گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع

تنها گروه شغلی یک در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرهای قرمز امکان فعالیت دارند و ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه های ۲، ۳ و ۴ در شهرهای قرمز، علاوه بر واحدهای صنفی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز اعمال می‌شود. بدیهی است در صورت فعالیت مشاغل ممنوعه در این فروشگاه‌ها، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

همچنین طبق اعلام اتاق اصناف ایران،  فعالیت پاساژهای غیرتخصصی در شهرهای با وضعیت قرمز ممنوع است.

به عبارت دقیق‌تر بر اساس گروه‌بندی مشاغل «طرح جامع هوشمند مدیریت بیماری کرونا متناسب با وضعیت شهرها» فعالیت پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ و بازارهای موقت (بازارهای روز و محلی) به استثنای پاساژهای تخصصی نظیر لاستیک، قطعات یدکی، آهن‌آلات، کامپیوتر (به جز پوشاک، کیف، کفش و موبایل) در شهرهای قرمز ممنوع است.

  • منبع خبر : ایران جیب