آژیر خطر پارسی کانادا در مورد کلاهبرداری مهاجرتی
آژیر خطر پارسی کانادا در مورد کلاهبرداری مهاجرتی
تصمیم به مهاجرت یکی از تجربه‌های متفاوت و دلهره‌آور است که در سال اخیر برای مردم ایران به‌عنوان یکی از تصمیم‌های مهم و اساسی مطرح بوده که همواره هزینه‌های مالی و زمانی زیادی به همراه داشته است.

آژیر خطر پارسی کانادا در مورد کلاهبرداری مهاجرتی

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد انتخاب درست کشور، نوع ویزای مهاجرتی و مدیریت درست برنامه‌ها، برنامه‌ریزی مالی، مهم‌ترین مسئولیتی است که متوجه افراد متقاضی مهاجرت می‌شود و داشتن اشراف کامل و اطلاعات درست به انتخاب‌های درست کمک می‌کند. شواهد و بررسی‌های صورت‌گرفته  پارسی کانادا نشان می‌دهد کلاهبرداری و عدم رعایت استانداردهای مهاجرتی در سال‌های اخیر روبه‌افزایش بوده و افراد زیادی در این سال‌ها در دام دلالان و شرکت‌های مهاجرتی بی‌نام نشان افتاده‌اند. این اتفاق باعث زیان مالی، زمانی و اعتباری شده و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به متقاضیان مهاجرت زده است.

به همین خاطر در این مطلب در مورد مسئله مهم مهاجرت و کلاهبرداری‌هایی که در این مسیر می‌تواند بر سر راه باشد صحبت می‌کنیم تا به‌راحتی در دام افراد کلاه بردار نیافتید.

نکات لازم قبل از اقدام به مهاجرت

قبل از اقدام به برنامه‌ریزی مهاجرت و شروع فرایندهای آن باید به یک‌سری نکات مهم و کلیدی توجه کنید که به‌صورت عمیق و جدی در موفقیت اخذ ویزا و دوری از هر نوع کلاهبرداری مهاجرتی تأثیرگذار است.

  • در مرحله اول جمع‌آوری اطلاعات است. قبل از اقدام به مهاجرت تمامی اطلاعات لازم مانند انواع ویزا، قوانین کشور مقصد، قوانین کنسولگری، مؤسسات مهاجرتی معتبر و … را جمع‌آوری کنید.
  • در مرحله دوم از مشاورین وکلای متخصص و حرفه‌ای استفاده کنید. اطلاعاتی که در مرحله اول به دست آورده‌اید را با مشاورین خبره در میان بگذارید و اطلاعات مهم را پایش و ارزیابی کنید.
  • در مرحله سوم برنامه مالی و زمانی واقع‌گرایانه را تدوین کنید. در گام اول مشخص کنید منابع مالی شما چقدر است و برای اخذ ویزا چه مدت‌زمان نیاز دارید، سپس برای اطمینان از صحت برنامه با مؤسسه مهاجرت معتبر مشورت داشته باشید.
  • در مرحله چهارم ببینید برای اخذ ویزا چه مدارک و شواهدی لازم است. اطمینان حاصل کنید که شما واجد شرایط این نوع ویزا هستید و نیازی به بی‌قانونی و شانس ندارید.

برای اجرای بهتر این مراحل تحقیقات در اینترنت، مطالعه دستورالعمل‌های مهاجرت کشور مقصد، انتخاب مؤسسه مهاجرتی مناسب در کاهش نرخ کلاهبرداری مؤثر و مفید است.

البته در سایت روزیاتو در مطلب ۶ ترفند کلاهبرداری مهاجرتی؛ افشاگری پارسی کانادا  نکات مهمی ارائه شد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

موارد کلاهبرداری مهاجرتی که باید بدانید

بر اساس بررسی‌های پارسی کانادا کلاهبرداری مهاجرتی روش‌های مختلفی دارد که باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید و با برنامه‌ریزی درست اقدام به اخذ ویزا کنید.

  • کلاهبرداران در ظاهراً همه چیز را ساده می‌بینند، تعهد و تضامین بدون سند ارائه می‌کنند، در مقابل مواردی که کنترلی ندارند ادعای تضمین می‌کنند.
  • کلاهبرداران مهاجرتی شفاف و واضح صحبت نمی‌کنند و همیشه تلاش می‌کنند در سخنان خود ابهام داشته باشند. زیرا آنها معتقدند مشتری باید اطلاعات کم داشته باشد و از ارائه هرگونه اطلاعات اضافی خودداری می‌کنند.
  • بر اساس تحقیقات پارسی کانادا کلاهبرداری‌های مهاجرتی دارای یک بی‌نظم و آشفتگی مالی است که در آن کلاهبرداران هزینه‌های هنگفت و بدون برنامه از متقاضیان اخذ می‌کنند و برنامه مشخصی را برای دریافت و هزینه‌ کردن ارائه نمی‌دهند.
  • کلاهبرداران فاقد جهات قانونی و مجوزهای رسمی در حوزه مهاجرت هستند و از ارائه مدارک رسمی پرهیز می‌کنند.
  • کلاهبرداران در حوزه هیچ محدودیتی در ارائه خدمات ندارند و معتقدند هر نوع کار یا خدماتی را می‌توانند ارائه دهند.

این موارد از ویژگی‌ها و مواردی است که طی تحقیقات میدانی پارسی کانادا از کلاه برداری مهاجرتی کشف شده و افراد مختلفی از این روش‌ها آسیب جدی دیده‌اند.

کانادا

چه کسانی در دام کلاهبرداران مهاجرتی قرار می‌گیرند؟

در دام کلاهبرداران افتادن فقط مختص افرادی است که برنامه‌ریزی ندارند، بدون اطلاعات و صرفاً بر اساس هیجان تبلیغات تصمیم می‌گیرند و از مشاوره تخصصی پرهیز می‌کنند.  علاوه بر این افراد زودباور که به رعایت قوانین احترام نمی‌گذارند و به دنبال دستاوردهای سریع و کم‌هزینه هستند می‌توانند در دام کلاهبرداری‌های مهاجرتی قرار گیرند.

پس اگر قصد مهاجرت را دارید حتماً قبل از انجام هر کاری به یک مؤسسه مهاجرتی معتبر مراجعه کنید و راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید تا در دام کلاهبرداران مهاجرتی قرار نگیرید.

سخن نهایی

مهاجرت مسئله و تصمیمی است که تمام زندگی افراد و خانواده را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و تغییرات عمیقی در زندگی افراد از خود به‌جای می‌گذارد. به همین خاطر داشتن برنامه واقع‌بینانه و دقیق از اهمیت زیادی برخوردار است.

اهمیت این مسئله باعث شده در این میان راهزن‌ها و کلاهبرداران با حربه‌های گوناگون وارد بازار شوند و اقدام به کلاهبرداری کنند و زیان‌های مالی و زمانی متعددی به افراد وارد شود.  به همین خاطر در این مطلب آژیر خطر پارسی کانادا در مورد کلاهبرداری مهاجرتی را منتشر کردیم تا بدانید چه خطراتی در مسیر مهاجرت افراد را تهدید می‌کند.

درصورتی‌که در این مورد سؤال یا ابهامی دارید می‌توانید از طریق کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید تا با هم در مورد آن بیشتر صحبت کنیم.