آیین نامه سامانه حقوق و مزایا به هیئت دولت رفت
آیین نامه سامانه حقوق و مزایا به هیئت دولت رفت
بر اساس قانون بودجه ۹۹، به منظور ساماندهی نیروی انسانی و انضباط مالی، شرکت های دولتی موظفند اطلاعات کارکنان رسمی، پیمانی و قرارداد کار معین خود را در سامانه ثبت حقوق و مزایا درج کنند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از سازمان برنامه و بودجه، این سازمان آئین نامه اجرایی «ثبت و به روز رسانی اطلاعات و پرداخت‌ها به کلیه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سامانه کارمند ایران و سامانه ثبت حقوق و مزایا» را با هدف ساماندهی نیروی انسانی و کارکنان دولت و ایجاد انضباط مالی، تهیه و جهت سیر مراحل بررسی به کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت ارائه نموده است.” آیین نامه سامانه حقوق و مزایا به هیئت دولت رفت”

گفتنی است بر اساس بند (الف) تبصره (۲۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کلیه دستگاه‌های اجرایی که از بودجه عمومی استفاده می‌نمایند و شرکت‌های دولتی مربوطه، به منظور ساماندهی نیروی انسانی و کارکنان دولت و ایجاد انضباط مالی موظفند اطلاعات کارکنان رسمی، پیمانی و قرارداد کار معین (مشخص)، کارگری و کارکنان خود را در «سامانه کارمند ایران» و «سامانه ثبت حقوق و مزایا» ثبت یا به روزرسانی نمایند.” آیین نامه سامانه حقوق و مزایا به هیئت دولت رفت”

مطابق این بند، از تیرماه امسال تخصیص اعتبار حقوق کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی دارای شناسه دستگاه‌های اجرایی، صرفاً بر اساس اطلاعات سامانه کارمند ایران صورت می‌گیرد.

ایجاد سامانه پرداخت حقوق و دستمزد متوازن و ارائه گزارشات شفاف عملکردی به کارکنان سازمان از چالش‌های مدیران منابع انسانی است. سامانه حقوق و دستمزد منابع انسانی راهبران با پردازش داده‌های موجود در این حوزه و تدوین گزارش‌های مورد نیاز نهادهای مرتبط این چالش را برای مدیران مرتفع ساخته است. با بهره‌گیری از این سامانه، دغدغه کارکنان جهت اطمینان از دقت محاسبات حقوق و دستمزد بطور کامل از بین می‌رود و به آنها برای کسب یک تصویر کامل و دقیق از سازمان کمک می‌کند. همچنین اعمال تغییرات قوانین تامین احتماعی و قوانین مالیاتی و مقررات درون سازمانی بر روی سیستم حقوق و دستمزد جاری سازمان، زمان‌بر بوده و ممکن است در معرض آسیب خطای انسانی قرار گیرد که این امر نیز در سامانه حقوق و دستمزد با بهره‌گیری از سامانه موتور قوانین، به آسانی قابل انجام است.

  • منبع خبر : مهر