اتصال دو استان دیگر به شبکه ریلی
اتصال دو استان دیگر به شبکه ریلی
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 14 هزار کیلومتر خط آن در کشور ایران وجود دارد، گفت: همچنین 15 هزار کیلومتر خط راه‌آهن در دست مطالعه و ساخت است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده امروز با حضور رئیس اجرایی اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن در تهران در حال برگزاری است. “۱۵ هزار کیلومتر ریل در دست مطالعه و ساخت/ اتصال دو استان دیگر به شبکه ریلی تا دو سال ‌آینده”

در این مراسم همچنین شهردار تهران،‌مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون حمل و نقل شهرداری تهران و دست‌اندرکاران حمل و نقل ریلی از ۲۵ کشور دنیا حضور دارند.

در این مراسم وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: کشور ایران پیشینه تاریخی در برخورداری از وضعیت ریلی دارد و در سال‌های اخیر برای گسترش خطوط ریلی اهتمام ویژه‌ای داشته‌ایم و سرمایه‌گذاری‌ها مناسب بوده است.

محمد اسلامی افزود: در این سال‌ها زیرساخت‌های ریلی خود را سه برابر افزایش داده‌ایم چون توسعه ریلی اهداف و اولویت‌های کشور است.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار کیلومتر خط آهن در کشور داریم گفت: ۱۵ هزار کیلومتر خط آ‌هن نیز در دست ساخت و مطالعه است.

به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی فارس، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه‌های راه و شهرسازی استان فارس، گفت: مسیر اتصال خط آهن استان‌های فارس و یزد، حد فاصل شهرهای اقلید و یزد به طول ۲۷۱ کیلومتر اجرایی شده و با سرعت در حال پیشروی است. در استان فارس به دلیل شرایط خاص ترانزیت و اینکه فارس جزو استان‌های مهم در حوزه حمل و نقل محسوب می‌شود، توسعه راه‌های دسترسی در سه حوزه ریلی، هوایی و جاده‌ای جزو اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.در بخش ریلی سه طرح شیراز – گلگهر – کرمان در مسیر شرقی فارس به طول ۳۴۶ کیلومتر که ۱۹۰ کیلومتر آن اجرایی شده، راه آهن شیراز به سمت بوشهر – عسلویه در مسیر جنوبی فارس بطول ۶۴۰ کیلومتر که ۱۰۰ کیلومتر آن در دست ساخت است و راه آهن اقلید به یزد بطول ۲۷۱ کیلومتر در مسیر شمال فارس که مراحل ساخت را طی می‌کند، اولویت وزارت راه و شهرسازی محسوب می شود.

  • منبع خبر : فارس