احراز هویت غیرحضوری کد بورس
احراز هویت غیرحضوری کد بورس
وزیر اقتصاد گفت: از فردا تمام مراجعات حضوری برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت بدلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی لغو می شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  فرهاد دژپسند در حاشیه شورای عالی بورس افزود: به خاطر ازدحام و شلوغی زیاد در دفاتر پیشخوان دولت امروز مصوب شد تا احراز هویت تمامی افرادی که می خواهند کد بورسی دریافت کنند به صورت غیر حضوری و الکترونیکی انجام شود. طبق مصوبه های امروز شورایعالی بورس از فردا تمام مراجعات حضوری برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت بدلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی لغو می شود.

* نقل و انتقال وکالتی سهام ممنوع است

وی گفت: مصوبه دومی که امروز در شورای عالی بورس به تصویب رسید این بود که هر گونه نقل و انتقال وکالتی سهام ممنوع است و این مصوبه به سازمان اسناد کشور هم ابلاغ شده تا آنها هم به تمام شهرستان ها و استان ها ابلاغ کنند.

وزیر اقتصاد در خصوص اختلال نرم افزاری بورس هم گفت: امروز به سرعت این مشکل حل شد و جای نگرانی نیست.

* بازار بورس ریسکی است

دژپسند در خصوص تکانه های شدید بازار بورس هم گفت: بازار بورس در مقابل بازارهای دیگر یک بازار ریسکی است و ما بارها توصیه کردیم تا کسانی که تازه وارد هستند حتماً با مشاوره به سراغ معامله بروند.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: اگر کسی تخصص لازم را در این رابطه ندارد می تواند از کارگزاری ها کمک بگیرد چرا که در خرید و فروش و معاملات آن کار بسیار حساسی است و مثل معاملات دیگری نیست که فورا به نتیجه خاص برسد.

وی در پایان گفت: نتیجه گیری در بازار سرمایه نیازمند یک دوره زمانی است و این بازار افت و خیز زیاد دارد.

  • منبع خبر : فارس