اختصاص ۲۵۰۰ میلیاردتومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مناطق سیل‌زده
اختصاص ۲۵۰۰ میلیاردتومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مناطق سیل‌زده
رئیس بنیادمسکن با اشاره به نوسازی و بازسازی ۷۰ هزار واحدمسکونی در مناطق سیل‌زده گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات قرض‌الحسنه و همچنین حدود یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض پیش‌بینی شده است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد علیرضا تابش ظهر امروز در حاشیه کلنگ‌زنی یک‌هزار واحد مسکونی احداثی در مناطق سیل‌زده استان گلستان اظهارداشت: در مرحله نخست در سطح کشور ساخت و تعمیر ۷۰ هزار واحد مسکونی را متعهد شدیم که کار این واحدها تا پایان سال انجام می‌شود.

وی گفت: از این تعداد ۳۰ هزار واحد مسکونی احداثی و ۴۰ هزار واحدمسکونی تعمیری هستند. همچنین ۴۲ هزار موردنیز کمک معیشتی دریافت می‌کنند.

رئیس بنیادمسکن کشور با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده خاطرنشان کرد: دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات قرض‌الحسنه و همچنین حدود یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض پیش‌بینی شده است.

وی گفت: پرداخت این تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در هیئت دولت مصوب شده و از سوی بانک مرکزی بین بانک‌های استان‌های سیل‌زده توزیع شده است.

تابش سهمیه استان گلستان را از تسهیلات قرض‌الحسنه نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی ۴۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: دستورالعمل جدیدی برای پرداخت منابع قرض‌الحسنه با دوره بازپرداخت ۱۵ ساله موردنیاز بود که امروز در وزارت کشور این دستورالعمل به تصویب رسید.

وی ادامه داد: در استان گلستان با همت مسئولان بنیادمسکن کار خوب پیش رفته اما توقع ما بیشتر است. بخشی از این مسئله مربوط به ماندابی طولانی سیلاب در این استان است. شب گذشته جلسه‌هایی با ستادهای بازسازی داشتیم و با همکاری استان‌های خراسان رضوی و گیلان که معین استان هستند امیدواریم کارها سرعت بیشتری بگیرد.

رئیس بنیادمسکن ‌با اشاره به پرداخت کمک هزینه اجاره منزل مسکونی به سیل‌زدگان گفت: دولت برای این بخش در روستاها ۶ میلیون تومان و در شهرها ۱۲ میلیون تومان کمک هزینه اجاره در نظر گرفته شده است.

  • منبع خبر : تسنیم