اختصاص ۳۶۰ میلیارد تومان به سیل‌ زدگان
اختصاص ۳۶۰ میلیارد تومان به سیل‌ زدگان
معاون وزیر کار از ابلاغ اختصاص ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۴ بانک عامل در طرح اشتغال روستایی برای در اختیار گذاشتن به شهرستانهای سیل زده و آسیب دیده خبر داد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد عیسی منصوری در جمع خبرنگاران درباره حمایت از کارآفرینان مناطق سیل زده و زلزله اخیر آذربایجان شرقی اظهارگفت: امروز وزیر کار پرداخت مبلغ ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به بانکهای چهارگانه عامل در طرح اشتغال روستایی را ابلاغ کردند تا این منابع به صورت اختصاصی در اختیار طرح ها و شخرستانهای سیل زده و آسیب دیده قرار گیرد.”اختصاص ۳۶۰ میلیارد تومانتسهیلات اشتغال روستایی به سیل‌ زدگان”

وی افزود در زلرله اخیر هم مانند زلزله گذشته و حادثه سیل بلافاصله به همه نیروهای کار مشمول قانون کار که دچار آسیب شده و کارگاههایشان خسارت دیده بود مقرری بیمه بیکاری پرداخت شد.

منصوری افزود سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی وزارت کار به زلزله سال گذشته اختصاص یافت و دستگاههای دیگر مثل وزارت کشور و کشاورزی هم کمکهای بلاعوض داشتند.

 از ۸۰ روستای زلزله زده در آذربایجان شرقی، وضعیت همگی روستاها ارزیابی شده که در آن پی آن خسارت دیدن ۱۷۰۰ واحد مسکونی گزارش شده است. در میان روستاهای خسارت دیده، روستای ورنکش بیشترین خسارت را دیده است. بر طبق اعلام سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات بیش از ۱۱۰۰ نفر به اسکان اضطراری نیاز دارند.

۳۴ تیم عملیاتی در منطقه برای کمک به خسارت دیدگان و سیل‌ زدگان فعال هستند.

ریزش کوه در جاده میانه – بستان آبان گزارش شده و مرکز زلزله نگاری وقوع ۵۷ پس لرزه را تاکنون ثبت کرده است. زمین لرزه‌ای به بزرگی ٥.٩ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری زمین در ساعت۲:۱۷ بامداد جمعه، شهر ترک در شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

شهرهای میانه، سراب و ترکمانچای در استان آذربایجان شرقی تحت تاثیر مستقیم این زلزله قرار گرفته‌اند و تاکنون ۷ روستای مناطق زلزله زده بیشترین خسارت را دیده اند و در این میان بیشترین تخریب در روستای ورنکش با تخریب ۳۰ خانه گزارش شده است. همچنین استانهای زنجان، گیلان، اردبیل و آذربایجان غربی نیز زمین لرزه صبح امروز را احساس کرده‌اند.

  • منبع خبر : ایسنا