ادامه روند صعودی بازار سرمایه
ادامه روند صعودی بازار سرمایه
بازار سرمایه امروز هم با چراغ سبز حرکت کرد و شاخص کل بورس بیش از ۲۰ هزار واحد افزایش یافت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  شاخص کل بورس در معاملات امروز بازار سرمایه با ۲۰ هزار و ۵۹۵ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۴۵۳ واحد را ثبت کرد.”ادامه روند صعودی بازار سرمایه

شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۵۴۲۱ واحد افزایش یافت و به رقم ۴۱۸ هزار و ۱۷۰ واحد رسید.

معامله گران این بازار ۹۳۲ هزار معامله به ارزش ۷۷ هزار و ۸۴ میلیارد ریال انجام دادند.

فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی پارس، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، معدنی و صنعتی گلگهر، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و گروه مپنا نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۳۴۰ واحد افزایش تا رقم ۲۰ هزار و ۷۸۹ واحد صعود کرد.

معامله‌گران این بازار ۴۷۱ هزار معامله به ارزش ۸۷ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال انجام دادند.”ادامه روند صعودی بازار سرمایه

پلیمر آریاساسول، سنگ آهن گوهرزمین، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی مارون و فرابورس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

 مهدی زمانی‌سبزی در این مورد گفت: از جمله اهداف اصلی این اداره از ابتدای تاسیس در سال ۹۸، رسیدگی به گزارش‌های حرفه‌‎ای موثق و دست اول درباره ناهنجاری‌های عمده مبتنی بر بروز جرم و تخلف در بازار سرمایه بوده است.
رئیس اداره دیده‌بان سلامت با بیان اینکه سازمان بورس به دنبال ارائه سازوکاری برای استقرار فرایند دریافت گزارش‌ حرفه‌ای و حمایت از گزارشگران بوده است، افزود: در راستای ارتقا و حفظ شفافیت اطلاعاتی و معاملاتی در بازار سرمایه و به منظور پیشگیری و کشف تخلفات، سازمان بورس و اوراق بهادار توسعه و پیاده‌سازی سامانه دیده‎‌بان سلامت بازار سرمایه، یا سوت‌زن را در دستور کار قرار داد و سامانه dideban.seo.ir به بهره‌برداری رسید.
  • منبع خبر : ایسنا