ادامه روند صعودی بورس/ معاملات پر حجم نمادهای خودرویی
ادامه روند صعودی بورس/ معاملات پر حجم نمادهای خودرویی
با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل تحت تاثیر تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز بیش از ۱/۵ درصد رشد کرد اما با ادامه روند معاملات عرضه در بازار سهام بیشتر شد و روند شاخص کل نزولی شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد با شروع معاملات امروز بازار سهام تقاضا باعث رشد بیش از ۱/۵ درصدی شاخص کل شد اما با ادامه روند معاملات بازار سهام عرضه در بازار بیشتر شد و در نهایت شاخص کل با رشد بیش از نیم درصدی به یک میلیون و ۲۵۷ هزار واحد رسید.”ادامه روند صعودی بورس”

بازگشایی نمادهای شپنا و تاپیکو بدون محدودیت دامنه نوسان تاثیر زیادی بر روند نزولی بازار سهام داشت و عرضه بعد از باززگشایی این دو نماد بیشتر شد.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای خودرویی و فلزات اساسی روندی مثبت داشتند و گروه‌ خودرویی بیشترین تقاضا در بازار سهام امروز را داشتند.

باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه عقیده دارد برای بازگشت روند صعودی بازار سهام باید اعتماد حقیقی‌ها به بازار بازگردد و باید از بازار سهام حمایت شود، در غیر این صورت روند بورس فعلا نوسانی است.

پس از افزایش قیمت‌های جهانی و تثبیت قیمت دلار بالای ۲۵ هزار تومان روند بازار سهام بهبود پیدا کرد و سه روز متوالی شاخص کل صعودی بود اما به نظر می‌رسد در روزهای آینده شاهد افزایش عرضه در برخی نمادهای شاخص‌ساز باشیم و حتی شاید شاخص کل بازار سهام نوسان جزئی به سمت منفی نیز داشته باشد.

در جریان معاملات امروز نمادهای تاپیکو، فارس و ومعادن بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل بازار سهام و نمادهای فملی، فولاد و و غدیر بیشترین تاثیر مثبت بر بازار سهام را داشتند.

یکی از دلایل افزایش عرضه در بازار سهام فروش سهام عدالت بود که فعلا متوقف شده اما با ازسرگیری فروش سهام عدالت دوباره عرضه در بازار سهام افزایش پیدا می‌کند و روند بازار سهام نزولی خواهد شد،”ادامه روند صعودی بورس”

در جریان معاملات امروز بازار سهام نماد خودرو روندی بی‌سابقه داشت و ارزش معاملات این نماد به ۱۲۹۷ میلیارد تومان رسید.

محمود حسنلو، مدیر فنی سهام عدالت در خصوص افزایش سرمایه نمادهایی که در سبد سهام عدالت قرار دارند گفت: بخش ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی روی این موضوع کار می‌کنند و به زودی به سبد سهام عدالت اضافه می‌شود.

۳۶ نماد بورسی در سبد سهام عدالت قرار دارد که تعداد سهم هر نماد برای سهامداران متفاوت است، اما بیشتر سهامداران برگه‌های سهام ۵۳۲ هزار تومانی یا یک میلیون تومانی دارند.

پس از آزادسازی سهام عدالت سه نماد فارس، شتران و شپنا افزایش سرمایه داشتند و قیمت هر سهم‌ آنها بعد از افزایش سرمایه نصف شده است و قرار بوده تا تعداد سهم‌های این نمادها در پرتفوی سهامداران عدالت دو برابر شود.

  • منبع خبر : تجارت نیوز