ادامه روند ناامید کننده فروش اوراق بدهی / تنها ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق فروخته شد
ادامه روند ناامید کننده فروش اوراق بدهی / تنها ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق فروخته شد
یازدهمین مرحله از فروش اوراق بدهی در حالی با فروش تنها ۵٠٠ میلیارد تومانی به پایان رسید که ١٧ هزار و ۵٨٠ میلیارد تومان اوراق بدهی در این مرحله عرضه شده بود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  هیچ بانکی در این مرحله از فروش اوراق بدهی شرکت نکرد و تمام اوراق فروخته شده مربوط به بازار سرمایه بود.” ادامه روند ناامید کننده فروش اوراق بدهی”

نرخ بهره اوراق فروخته شده در این مرحله به ٢١.۴٧ درصد رسید.

تا پایان مرحله یازدهم، ٧ هزار و ۴٧۶ میلیارد تومان اوراق بدهی فروخته شده‌است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ٨۶ درصدی را نشان ‌ می‌دهد.

این در حالی است که کسری بودجه امسال نسبت به سال گذشته رشد بالایی داشته و در صورت ادامه روند کنونی و استقراض دولت از بانک مرکزی، شاهد افزایش تورم در ماه‌های پیشرو خواهیم بود.

عدم جذابیت نرخ اوراق، بالا بودن دوره سررسید و نقدشوندگی آنها در بازار بدهی از عوامل مؤثر در عدم استقبال از این اوراق است.

مرحله دوازدهم فروش اوراق بدهی، هفته آینده با عرضه ١٧ هزار و ۴٠ میلیارد تومان از این اوراق ادامه می‌یابد.امروز مورخ ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۰ از عرضه‌های مذکور حدود ۸۶ میلیون دلار معامله شده است. بر اساس معاملات انجام شده، میانگین موزون نرخ دلاری معاملات ۲۲۶,۷۱۳ ریال بوده است.این امر حاکی از این است که نرخ ارز موثر در واردات کشور نرخ مذکور بوده است.

مورخ ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۰ از عرضه های مذکور حدود ۱۹۵ میلیون دلار معامله شده است. براساس معاملات انجام شده، میانگین موزون نرخ دلاری معاملات ۲۲۶,۳۷۵ ریال بوده است.

این امر حاکی از این است که نرخ ارز موثر در واردات کشور نرخ مذکور بوده است.

 

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین