ادامه روند نزولی در بورس
ادامه روند نزولی در بورس
بازار سرمایه امروز هم روندی نزولی داشت و شاخص کل بورس بیش از ۸۰۰۰ واحد کاهش یافت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۸۶۰۱ واحد کاهش، در رقم یک میلیون و ۱۸۵ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۱۰۲۸ واحد کاهش یافت و به رقم ۴۳۲ هزار و ۳۷۲ واحد رسید.”ادامه روند نزولی در بورس”

معامله گران این بازار ۶۱۹ هزار معامله به ارزش ۲۴ هزار و ۷۷۷ میلیارد ریال انجام دادند.

فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر، ملی صنایع مس ایران و معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل فرآوری معدنی اپال کانی پارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم با ۶۵ واحد کاهش، رقم ۱۶ هزار و ۹۲۰ واحد را ثبت کرد.

در این بازار ۱۳۳ هزار معامله به ارزش ۷۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال انجام شد.

پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، سرمایه گذاری صبا تامین، سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی تندگویان، اعتباری ملل و شرکت آهن و فولاد ارفع نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.”ادامه روند نزولی در بورس”

 نهاده‌های تولیدی در صنعت کاشی و سرامیک با افزایش قیمت همراه است. در ادامه این افزایش قیمت در فعالیت نمادهای کاشی و سرامیک و قیمت خرید و فروش محصولات و خدماتشان تغییری ایجاد می‌شود.

بنابراین در اولین واکنش نمادهای وابسته به کاشی و سرامیک، شرکت تولیدی کاشی تکسرام (نماد کترام) مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات را دریافت کرد. نامه این مجوز در سامانه کُدال منتشر شده است.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند با توجه به تداوم افزایش عرضه در هفته گذشته و امروز، تنها چیزی که بازار را می‌تواند نجات دهد، افزایش نقدینگی است، همچنین شروع معاملات امروز بازار سهام با نزول شاخ کل همراه بود.”ادامه روند نزولی در بورس”

کارشناسان عقیده دارند با توجه به ریزش شاخص کل بازار سهام از کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد، بورس وارد روندی فرسایشی می‌شود.

در هفته گذشته شاهد افزایش نرخ‌های جهانی و روند صعودی بازارهای جهانی بودیم اما بازار واکنشی به آن نشان نداد. بنابراین کاهش قیمت فلزات و نوسان قیمت دلار در چند روز اخیر نیز فعلا در بازاری که تشنه نقدینگی است، تاثیری ندارد. از طرفی فروش اوراق از سوی دولت در این اوضاع بازار، به افزایش میزان عرضه افزوده و می‌توان گفت تا حدودی روند نزولی شاخص را سرعت بخشیده است.

 

  • منبع خبر : ایسنا