ادامه روند کاهشی بازار بورس/ شاخص در کف ۱.۹میلیون واحد قرار گرفت
ادامه روند کاهشی بازار بورس/ شاخص در کف ۱.۹میلیون واحد قرار گرفت
شاخص کل امروز بازار بورس در شروع معاملات امروز با کاهش بیش از ۴۵ هزار واحدی در کف کانال ۱.۹ میلیون واحد قرار گرفت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد شاخص کل بورس در معاملات امروز دوشنبه ۶ مرداد به روند کاهشی خود ادامه داد و با افت بیش از ۴۵ هزار واحدی، به ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۶۸۴ واحد رسید.

کل ارزش بازار با این میزان ریزش، رشد منفی ۲.۱۲ درصد داشته است.

شاخص هم وزن نیز با افت ۳ هزار و ۸۰۰ واحدی، به رقم ۵۰۳ هزار واحد رسید.

کاهش ۲.۱۲ درصدی ارزش بازار سبب شد تا این شاخص اقتصادی به رقم ۷ هزار و ۱۱۴ هزار میلیارد تومان بازگردد. این در حالی است که ارزش بازار در روز گذشته ۷ هزار و ۲۲۰ هزار میلیارد تومان بود.

همه نمادهای شاخص ساز، امروز به شدت با فشار عرضه مواجه هستند به گونه‌ای که نماد فولاد اثرگذاری منفی ۶ هزار و ۱۰۰ واحدی، فارس منفی ۵ هزار و ۷۰۰ واحدی، فملی منفی ۴ هزار و ۸۰۰ واحدی، شتران ۲ هزار و ۶۰۰ واحدی، شبندر منفی ۲ هزار و ۲۰۰ واحدی و تاپیکو منفی ۲ هزار و ۱۰۰ واحدی در افت شاخص کل داشته‌اند.

بر اساس لایحه وزارت اقتصاد، شرط اعمال مالیات با نرخ صفر بر بخشی از سود سال ۹۸، افزایش سرمایه شرکت های حاضر در بازار سرمایه از محل صرف سهام است.

جزئیات لایحه دولت در خصوص افزایش سرمایه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار یا فرابورس ایران، از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم نشان میدهد،‌ شرط اعمال مالیات با نرخ صفر با نرخ صفر بر بخشی از سود سال ۹۸، افزایش سرمایه شرکتها حاضر در بازار سرمایه از محل صرف سهام است.” ادامه روند کاهشی بازار بورس”

بر این اساس  شرکتهای پذیرفته شده در بورس که در سال۱۳۹۹ نسبت به افزایش سرمایه از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم اقدام نمایند و حداکثر چهار ماه پس از پایان سال مالی مستندات مربوط به ثبت افزایش سرمایه را به مرجع ثبت شرکتها تصمیم نمایند تا سقف ۲۰ درصد مبلغ افزایش سرمایه مذکور از سود سال ۹۸ آنها، منوط به ارائه گواهی ثبت افزایش سرمایه مشمول مالیات به نرخ صفر میشود.

  • منبع خبر : مهر