ادامه روند کاهشی در بازار طلا
ادامه روند کاهشی در بازار طلا
قیمت طلا و سکه مجددا ارزان شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  امروز قیمت هر قطعه سکه امامی ۱۱میلیون و ۲۷۰هزار و بهای سکه طرح قدیم ۱۰میلیون و ۹۰۰هزار تومان است.” ادامه روند کاهشی در بازار طلا

هر نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۴۰۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۲۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۴۰۰هزار تومان معامله می‌شود.
ارزش هر مثقال طلای ۱۷عیار در بازار امروز چهار میلیون و ۷۷۷هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۱۰۲هزار تومان است.
گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز شنبه ۲ اسفند با ۴۰,۱۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و صد هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. همچنین سکه به کانال ۱۱ میلیون و ۵۲۰ هزارتومان بازگشت. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟”ادامه روند کاهشی در بازار طلا”
به گفته نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، با کاهش انس جهانی طلا قیمت سکه باید ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد اما اخبار سیاسی و اقتصادی در سطح دنیا اجازه نمی‌دهد قیمت‌ سکه و طلا ثابت بماند. پیش‌بینی می‌شود احتمالا فردا قیمت طلا اندکی ارزان شود.
همچنین دنیای اقتصاد نوشت: به باور تحلیلگران و فعالان بازار، جدا از افت قیمتی دلار، کاهش بهای اونس دلار در بازارهای جهانی هفته گذشته نیز در نزولی شدن انتظارات معامله‌گران بازار سکه اثر داشت. طلای جهانی در آخرین روز هفته از محدوده هزار و ۷۶۰ دلاری بالا آمد و وارد محدوده هزار و ۷۸۰ دلاری شد.
با این حال،‌ تحلیلگران فنی اعتقاد دارند، تا زمانی که اونس طلا زیر مرز هزار و ۸۰۰ دلاری قرار دارد، احتمال افت بیشتر را باید برای آن در نظر گرفت. برخی از نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌داد که معامله‌گران انتظار دارند بهای اونس طلا در هفته جاری نیز به کاهش خود ادامه دهد. به گزارش «ایسنا» تحلیلگران وال‌استریت قاطعانه نسبت به روند قیمت طلا در کوتاه مدت بدبین شده‌اند.” ادامه روند کاهشی در بازار طلا
در نظرسنجی هفته جاری کیتکو نیوز از کارشناسان وال‌استریت، ۱۸ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۳ نفر معادل ۷۱ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند.  به‌نظر می‌رسد بازیگران بازار داخلی نیز احتمال افت طلا در هفته جاری را در معاملات روز شنبه خود در نظر گرفتند و همین عامل موجب شد که سرعت افت قیمت انواع سکه بیشتر شود.” ادامه روند کاهشی در بازار طلا”
در چنین شرایطی، بیشتر بازیگران، راه بازگشت سکه به مسیر افزایشی را بازگشت قیمت دلار به بالای محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی دانسته‌اند.
  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین