ادامه سقوط قیمت‌ها در بازار ارز/ دلار به کانال ۲۴هزار تومان برگشت
ادامه سقوط قیمت‌ها در بازار ارز/ دلار به کانال ۲۴هزار تومان برگشت
در سایت صرافی ملی، قیمت فروش دلار آمریکا ۲۴۵۰۰تومان اعلام شده است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد با افزایش احتمال پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا، بازار ارز شاهد تداوم روند کاهش‌ها است.” ادامه سقوط قیمت‌ها در بازار ارز”

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در سایت صرافی ملی با حدود ۲ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری قبل ۲۴۵۰۰ تومان اعلام شده است.

همچنین، در صرافی ملی قیمت یورو برای فروش ۲۸۹۰۰تومان است.

لازم به ذکر است که تا این لحظه نرخی برای خرید دلار و خرید یورو در سایت صرافی ملی اعلام نشده است.

امروز شنبه ۱۷ آبان نرخ ارز در صرافی ملی همانند روزهای گذشته اعلام شد.

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، ۲۴۵۰۰ تومان تعیین شد. قیمت دلار در بانک مرکزی ۴۲۰۰ تومان قیمت خورده است.

همچنین قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۲۸۹۰۰ تومان اعلام شده است. بهای یورو در بانک مرکزی نیز ۴۹۸۵ تومان تعیین شده است.

صرافی ملی همانند چند روز گذشته نرخی برای خرید ارز اعلام نکرده است.

بازار ارز به احتمال پایان «فشار حداکثری» واکنش ریزشی نشان داد. دلار روز پنج‌شنبه تا کانال ۲۶ هزار تومانی ریخت و روز جمعه در معاملات پشت خطی در کانال ۲۴ هزار تومانی معامله شد. واکنش سکه نیز به تحولات سیاسی اخیر، چندین کانال ریزش قیمت بود. بورس هم که در انتهای هفته با خوش‌بینی به انتخاب ترامپ مثبت شده بود، حالا در صورت انتخاب بایدن احتمالا با تغییر فاز همراه می‌شود و از نقطه کنونی سرمایه‌گذاران با توجه به شرایط بنیادی شرکت‌ها تصمیم خواهند گرفت.” ادامه سقوط قیمت‌ها در بازار ارز”

تحولات سیاسی آمریکا نشان می‌دهد که فشار حداکثری به تاریخ انقضای خود نزدیک می‌شود. بازار ارز و سکه با چنین برداشتی بود که از بعدازظهر روز چهارشنبه تغییر مسیر داد و روز پنج‌شنبه در ادامه روند نزولی، کانال‌های پایین تری را تجربه کرد. روز پنج‌شنبه، دلار ۳ کانال قیمتی افت کرد و با ۲ هزار و ۸۰۰ تومان افت به ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. اسکناس آمریکایی در تمام طول پاییز در چنین سطح قیمتی بسته نشده بود و آخرین بار در اواخر شهریورماه نرخ فروش پایین تری را به ثبت رسانده بود.” ادامه سقوط قیمت‌ها در بازار ارز”

بالا رفتن افزایش احتمال پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات‌متحده در ظهر جمعه، انتظاراتی را در میان معامله‌گران ارزی ایجاد کرد که آنها در معاملات پشت خطی با فشار بیشتری اقدام به فروش کردند. همین مساله موجب شد که برخی فعالان گمانه زنی کنند که ممکن است دلار در روز جاری با قیمت‌های زیر مرز ۲۵ هزار تومان آغاز به کار کند، موضوعی که می‌تواند سفته بازان زیادی را دچار ضرر کند، در نتیجه احتمال مقاومت در برابر افت قیمت‌ها نیز وجود دارد.”ادامه سقوط قیمت‌ها در بازار ارز”

با این حال، گذر از ترامپ به معنای احتمالی شکست تاکتیک فشار حداکثری است؛ از طرف دیگر، از آن جایی که پیرامون انتخابات آمریکا، اختلافاتی ایجاد شده است، احتمال دارد اثرات این فشار حداکثری بر اقتصاد ایران به مرور کمتر شود. روز پنج‌شنبه در بازار سکه هم فضای بازار نزولی بود و این فلز گرانبها یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسید. سکه در معاملات پشت خطی روز جمعه زیر ۱۲ میلیون تومان هم معامله شد.

  • منبع خبر : ایران جیب