ارائه کارت ملی برای خرید طلا و سکه الزامی شد
ارائه کارت ملی برای خرید طلا و سکه الزامی شد
رئیس اتحادیه طلا و جواهر از الزامی شدن ارائه کارت ملی زمان خرید طلا و سکه از واحدهای طلافروشی خبر داد و گفت: این بخشنامه در راستای ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد رئیس اتحادیه طلا و جواهر از الزامی شدن ارائه کارت ملی زمان خرید طلا و سکه از واحدهای طلافروشی خبر داد و گفت: این بخشنامه در راستای مبارزه با پولشویی از یک سال و نیم قبل ابلاغ شده است.

ابراهیم محمدولی، اظهار داشت: از یک سال و نیم قبل بخشنامه‌ای را به واحدهای طلا فروشی ابلاغ کرده بودیم که طبق آن این واحدها برای فروش طلای بالای ۱۵ میلیون تومان باید کارت ملی خریدار سکه و طلا را اخذ کرده و شماره ملی آن‌ها در فاکتور درج کنند.

وی افزود: ارائه کارت ملی برای خرید طلا و سکه به منظور جلوگیری از پولشویی بوده و این تصمیم نیز در راستای بخشنامه‌های ابلاغی اتاق بازرگانی به اتحادیه ها اتخاذ شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با تأکید براینکه باید هویت خریدار طلا و سکه برای واحدهای طلا فروشی مشخص شود، درباره اینکه آیا این بخشنامه به منظور اخذ مالیات از خریداران طلا و سکه ابلاغ شده است گفت: تصمیم درباره دریافت مالیات با سازمان مالیاتی است و در این خصوص بخشنامه ای به ما ابلاغ نشده است، این موضوع فقط به منظور مبارزه با پولشویی است.

گر هدف‌تان از خرید طلا، داشتن سرمایه است، بهتر است سكه طلا بخرید. ‌این به معنای آن نیست كه ارزش سكه و طلا با هم متفاوت است. ‌این ۲ ارزش یكسانی دارند اما موقع فروش سكه، سود بیشتری نصیب شما می‌شود. ‌سكه اجرت ساخت ندارد اما وقتی بخواهید زیورآلات‌تان را بفروشید، رقمی برای اجرت ساخت از آن كم می‌شود. معمولا متوسط بازدهی از خرید و فروش عمده سكه طلا ۲۰ تا ۳۰درصد در سال است. ‌چهارراه استامبول و سبزه‌میدان از مراكز عمده خرید سكه در تهران هستند. برای كسب اطمینان از اعتبار و اصالت سكه آن را از صرافی‌ها و اتحادیه‌هایی خریداری كنید كه مجوز اتحادیه صنف طلا و جواهر یا بانك مركزی داشته باشند. به‌علاوه سكه‌ها باید به‌صورت وكیوم شده (پرس شده در كارت) خریداری شوند و روی پلمب علاوه بر نام و نشانی فروشنده، باید عباراتی همچون (تضمین بانكی) یا مجوز اتحادیه وجود داشته باشد. سكه‌های تقلبی كه بانك مركزی آن‌ها را ضرب نكرده از روی نا‌همواری‌های پشت و روی سكه و عیار كم طلای آن قابل تشخیص است.

  • منبع خبر : ایران جیب