ارزش روز سهام عدالت ۵۳۲هزارتومانی
ارزش روز سهام عدالت ۵۳۲هزارتومانی
سامانه استعلام لحظه‌ای ارزش سهام عدالت بِروز شد و ارزش سهام عدالت با ارزش اولیه 532 هزارتومانی به 16 میلیون و 213 هزار تومان رسید.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد سامانه استعلام لحظه‌ای ارزش سهام عدالت بِروز شد و ارزش سهام عدالت با ارزش اولیه ۵۳۲ هزارتومانی به ۱۶ میلیون و ۲۱۳ هزار تومان رسید.”ارزش روز سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی – ۱۷ تیر ۹۹″

در پی صدور دستور آزادسازی سهام عدالت، سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با راه‌اندازی سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت اقدام به ارائه جزئیات دارایی واقعی سهام عدالت مشمولان به‌تفکیک شرکت‌های بورسی و ارائه تعداد و ارزش هر سهم آنها کرد.

این سامانه بار دیگر در پایان معاملات روز گذشته بِروزرسانی شده است و مشمولان می‌توانند با مراجعه به این سامانه از آخرین ارزش سهام عدالت خود که بر اساس قیمت‌های پایانی روز گذشته تهیه شده است آگاهی یابند.

لازم به ذکر است تنها کسانی که روش مالکیت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند می‌توانند جزئیات سهام خود را در سامانه استعلام مشاهده کنند.

بر اساس این گزارش کسانی که ارزش اولیه سهام عدالت آن‌ها ۵۳۲ هزار تومان است در پایان معاملات روز دوشنبه ۱۶ تیر ارزش سهام عدالتشان به ۱۶ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۳۷ تومان رسیده است. این رقم در روز کاری ۱۵ تیر ۱۵ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۱۲۱ تومان گزارش شده بود که بر این اساس سود ۶۷۰ هزار تومانی طی یک روز کاری عاید مشمولان سهام عدالت با ارزش اولیه ۵۳۲هزار تومانی شده است.

محمدرضا معتمد گفت: بعد از تعیین فرآیندهای قانونی و مصوبات مربوط به افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت و اعلام آن، با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و اداره ثبت شرکت‌ها اقدامات لازم را برای پذیرش شرکت‌های استانی انجام خواهیم داد.

وی توضیح داد: الزامات قانونی برای افزایش سرمایه شرکت‌های استانی سهام عدالت، از سوی شورای‌عالی بورس تعیین خواهد شد.

به گفته معتمد، دارندگان سهام عدالت (روش غیرمستقیم) از طریق افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری استانی با انتقال مالکیت سهام خود در شرکت‌های سرمایه پذیر به شرکت سرمایه‌گذاری استانی متناسب با ارزش سهام، سهامدار شرکت سرمایه‌گذاری استانی خواهند شد؛ همچنین سرمایه‌گذاران ( دارندگان سهام عدالت) می‌توانند از طریق بورس‌ها و بر اساس درخواست خرید و فروش ارائه شده، برای معامله سهام خود در بورس‌ها اقدام کنند.

  • منبع خبر : ایران جیب