ارسال ماسک و مواد بهداشتی موجود در گمرکات به دانشگاه‌های علوم پزشکی
ارسال ماسک و مواد بهداشتی موجود در گمرکات به دانشگاه‌های علوم پزشکی
معاون گمرک ایران اعلام کردن که اقلام ماسک، ضد عفونی‌کننده و دستکش برای صادرات در گمرکات وجود دارند که همه باید برگردند و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد مهرداد جمالی ارونقی توضیحاتی درباره روند صادرات ماسک و اقدامات انجام شده از سوی گمرک برای کنترل در این زمینه ارائه و اظهار کرد: صادرات انواع ماسک پزشکی و بهداشتی و مواد ضد عفونی و آب ژاول ممنوع شده است.”ارسال ماسک و مواد بهداشتی موجود در گمرکات به دانشگاه‌های علوم پزشکی”

معاون گمرک ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر اقلام ماسک و ضد عفونی کننده و دستکش در گمرکات وجود دارند، گفت: همه این اقلام صادراتی بودند که باید برگردند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، آماری از میزان ماسک و مواد ضد عفونی و دستکش در گمرکات کشور ارائه کرد و گفت: همه ماسک‌ها و اقلام بهداشتی در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.”ارسال ماسک و مواد بهداشتی موجود در گمرکات به دانشگاه‌های علوم پزشکی”

در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و مقابله با احتکارکنندگان مواد بهداشتی، در سلسله اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) سپاه ناحیه شاهرود، مقادیر زیادی ماسک و همچنین مواد ضدعفونی کننده از محتکرین در این شهرستان کشف و ضبط شد.

در این اقدامات ماسک‌های مشکوفه با همکاری دادستان شهرستان شاهرود به دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برای استفاده کادر درمانی تحویل داده شد و مواد ضدعفونی‌کننده نیز برای ضدعفونی کردن شهر با همکاری نهادهای مربوطه استفاده خواهد شد.

لازم به ذکر است ستاد خبری ۱۱۴ اطلاعات سپاه استان سمنان برای مقابله و برخورد با محتکران و عناصر سودجو و فرصت‌طلب که به دنبال کسب منافع شخصی از مایحتاج ضروری مورد نیاز عموم مردم هستند، آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی در خصوص احتکار هر گونه اقلام بهداشتی (ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده، الکل و …) است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی آگاهی اصفهان گفت: در بازرسی ماموران اگاهی از دو انبار لوازم بهداشتی، این میزان دستکش، ماسک و مواد ضد عفونی کننده کشف و در این رابطه چند نفر دستگیر شدند.

سرهنگ ریاحی افزود : پرونده این متخلفان به مراجع قضایی ارسال شد.

  • منبع خبر : ایسنا