یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024

  • شناسه : 125893
  • 27 می 2020 - 17:40
  • 0 دیدگاه

از واریز بیمه بیکاری کرونا خبری نیست!

از واریز بیمه بیکاری کرونا خبری نیست!
از واریز بیمه بیکاری کرونا خبری نیست!
رییس کانون شوراهای اسلامی کار البرز از ثبت نام ۲۶ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری و مشمول شدن حدود ۱۸ هزار نفر در استان البرز خبر داد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد علی اصلانی درباره پرداخت بیمه بیکاری کرونا به کارگران مشمول دریافت گفت: علیرغم ثبت نام کارگران و ابلاغ سازمان برنامه و بودجه تاکنون پولی به صندوق تامین اجتماعی واریز نشده و هیچ کارگری از مزایای بیمه بیکاری استفاده نکرده است.

وی گفت: هنوز اعتباری در اختیار صندوق تامین اجتماعی قرار نگرفته که روند واریزی ها آغاز شود و تنها پولی که در بحث تسهیلات حمایتی کرونا پرداخت شد، وام یک میلیون تومانی یارانه بود که به حساب بسیاری از کارگران واریز شد.

اصلانی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به لحاظ منابع از وضعیت خوبی برخوردار نیست و بعضا در تامین حقوق بازنشستگان دچار مشکل می شود، گفت: طی روزهای اخیر سازمان برنامه و بودجه تخصیص اعتبار مربوط به بیمه بیکاری را ابلاغ کرد ولی با توجه به آنکه واریز وجوهات مربوط به بیمه بیکاری هنوز آغاز نشده کارگران مشمول فعلا در انتظار دریافت بیمه بیکاری هستند.

وی از ثبت نام ۲۶ هزار نفر در استان البرز برای دریافت بیمه بیکاری خبر داد و گفت: پس از غربالگری نزدیک به ۱۸ هزار نفر مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، در هفته گذشته سازمان برنامه و بودجه تخصیص ۱۲۸۶ میلیارد تومان اعتبار از محل بخشی از منابع یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی بابت تامین هزینه های مدیریت تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا را به صندوق بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی ابلاغ کرد که در آن عنوان شده تخصیص اعتبار مذکور به طور صد درصدی و از محل حساب خاص مربوط نزد خزانه داری کل کشور قابل پرداخت است. پیش از این وزارت کار در اطلاعیه‌ای از تمام مقرری بگیرانی که در اسفند ۹۸ بیکار شدند، خواسته بود تا پس از دریافت پیامک وزارت کار، نسبت به اعلام شماره حساب برای واریز بیمه بیکاری اقدام کنند.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین‌اجتماعی گفت: لیست حدود ۲۴۱ هزار نفر از مشمولان مقرری بیمه بیکاری را برای ماه اسفند سال ۹۸ به همراه شماره حساب تهیه و به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده‌ایم. مهدی شکوری، مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین‌اجتماعی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره پرداخت مقرری بیمه بیکاری به افرادی که با توجه به شیوع ویروس کرونا بیکار شده‌اند، اظهار کرد: سازمان تامین‌اجتماعی وظیفه پالایش اطلاعات افرادی را که در سامانه بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت‌نام کرده‌اند، داشته است و زمان پرداخت و میزان مبلغ مقرری بیمه بیکاری بر عهده سازمان تامین‌اجتماعی نیست و تحقق آن مستلزم اخذ مصوبه از ستاد ملی کرونا است. وی بیان کرد: در روز پنج‌شنبه اول خرداد لیست حدود ۲۴۱ هزار نفر از مشمولان دریافت مقرری بیمه بیکاری برای ماه اسفند سال ۹۸ به همراه شماره حساب آنان که با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه شده به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده تا با اخذ تصمیمات مقتضی و هماهنگی با خزانه‌داری کل کشور مقرری بیمه بیکاری برای این افراد پرداخت شود.
  • منبع خبر : ایسنا

برچسب ها

پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری 04 مه 2024

پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در ۲.۵ سال گذشته خبر داد و گفت: پیشنهاد گسترده تر شدن دامنه شمول در اصلاحیه قانون بیمه بیکاری را ارائه کرده ایم

امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/ می‌توان هاب غذایی منطقه شد 04 مه 2024

امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/ می‌توان هاب غذایی منطقه شد

مجری طرح کشت فراسرزمینی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با ایجاد شرایط کشاورزی فراسرزمینی می‌توان زمینه تامین مواد اولیه جهت تولید نهاده مورد نیاز شیلات، دام و طیور، محصولات صنایع غذایی به داخل کشور و صادارت مازاد داخلی را فراهم کرد که بازخورد این امور باعث امنیت غذایی کامل در کشور، ایجاد هاب غذایی و ارزآوری با احتساب ارزش افزوده در منطقه خواهد شد.

در بازار هیجانی ارز خریدار ندارد 02 مه 2024

در بازار هیجانی ارز خریدار ندارد

مدیرعامل اسبق بانک صادرات ایران با اشاره به نوسانات اخیر ارزی گفت: در شرایطی که بازار ارز هیجانی است متقاضی ندارد و برای حفظ ارزش پول ملی باید به سمت تک نرخی کردن ارز حرکت کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.