اسکناس در پمپ بنزین‌ها رد و بدل نمی‌شود
اسکناس در پمپ بنزین‌ها رد و بدل نمی‌شود
سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی از ممنوعیت تبادل اسکناس در جایگاه‌های دارای تجهیزات الکترونیک خبر داد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد فاطمه کاهی با بیان این‌که تبادل اسکناس در جایگاههای سوخت برای پیشگیری از شیوع کرونا ممنوع شده است، اظهار کرد: پرداخت بهای سوخت از طریق کارت بانکی و تجهیزات پرداخت الکترونیکی قابل انجام است.”ممنوعیت تبادل اسکناس در پمپ بنزین‌ها”

وی افزود: جایگاههایی که به تجهیزات پرداخت الکترونیکی مجهز نیستند، لازم است جهت تسریع در امر تجهیز، مشخصات خود را به سامانه هوشمند سوخت اعلام کنند.

سخنگوی شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی با بیان این‌که هدف از انجام این کار مقابله با شیوع بیماری کرونا در پمپ بنزین‌ها بوده است، گفت: تقاضای ما از مردم این است که در این مسیر با ما همکاری داشته باشند.

اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با عنوان ممنوعیت تبادل اسکناس در جایگاه‌های دارای تجهیز پرداخت الکترونیک و لزوم تجهیز جایگاه‌ها به ابزارهای پرداخت الکترونیکی به شرح زیر است: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در جایگاه‌ها ضروری است، جایگاه‌هایی که به تجهیز پرداخت الکترونیکی مجهز می‌باشند، از هر گونه تبادل اسکناس به منظور پرداخت وجه خودداری نمایند؛ ضمنا جایگاه‌هایی که مجهز به تجهیزات پرداخت الکترونیکی نمی‌باشند، لازم است تا مشخصات خود را به سامانه هوشمند سوخت جهت تسریع در امر تجهیز اعلام نمایند.

بر همین اساس، پرداخت هزینه سوخت از روز جاری در بسیاری از جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور صرفا شهروندان با کارت بانکی و از طریق کارتخوان یا پایانه‌های پرداخت بهای سوخت ممکن است.

دکتر علیرضا زالی با بیان اینکه یکی از نقاطی که در بازدیدهای میدانی باعث ایجاد موجی از نگرانی در کارشناسان بهداشتی و درمانی شده است، حضور متراکم و تردد فراوان شهروندان در شعب بانک‌‌هاست، اظهار کرد: به‌دلیل اینکه به‌اندازه کافی وسایل حفاظتی در اختیار کارکنان بانک‌‌ها قرار ندارد و مشکل کمبود وسایل حفاظتی مانند سایر دستگاه‌‌های اجرایی در بانک‌‌ها نیز وجود دارد انجام کارهای بانکی طبق روال معمول می‌‌تواند باعث انتشار آلودگی ویروس شود.

وی افزود: از مردم تقاضا می‌‌کنم تا حد امکان کارهای بانکی خود را از طریق سیستم بانکداری الکترونیک انجام دهند.

زالی همچنین از بانک‌‌ها درخواست کرد برای مراجعه حضوری کمتر مردم به شعب خود همکاری کنند و در حد امکان برای حفاظت از کارکنان خود اقدامات لازم را انجام دهند.

وی هشدار داد: متأسفانه برخی از افراد برای دریافت اسکناس نو به بانک‌‌ها مراجعه می‌کنند، قطعاً این کار مورد تأیید نیست و باید تا حد امکان برای پیشگیری از شیوع بیماری از تبادل پول نقد خودداری شود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران با ابراز اینکه ویروس کرونای جدید می‌‌تواند به‌مدت طولانی به‌روی اسکناس‌‌ها باقی بماند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امکان تنظیف پول نقد وجود ندارد متأسفانه این اسکناس‌‌ها می‌‌توانند عامل مهمی برای انتقال آلودگی باشند.

  • منبع خبر : ایسنا