اشتباه آماری ناشی از خطای تایپی بوده است
اشتباه آماری ناشی از خطای تایپی بوده است
وزارت صنعت اعلام کرد: اشتباهات رخ داده در آمار مربوط به واریزی اشخاص و شرکت‌ها جهت محصولات دخانی به حساب خزانه ناشی از خطای تایپی بوده است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد وزارت صنعت در پی انتشار خبری با عنوان «اشتباهات پی در پی وزارت صنعت در محاسبه آمار/ اعلام رشد ۱۰۵ درصدی به جای افت ۴۸ درصدی»  این مسئله را ناشی از خطای تایپی عنوان کرد.

در توضیح وزارت صنعت آمده است: اشتباه رخ داده در جدول شماره ۱۳ صفحه ۱۱۴ گزارش ۴ ماهه سال ۱۳۹۸ وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد آمار مربوط به واریزی اشخاص و شرکت‌ها جهت محصولات دخانی به حساب خزانه، ناشی از خطای تایپی و جابجایی عناوین سال های ردیف ۱ و ردیف ۲ بوده و درصد رشد ۱۰۵ درصدی مندرج در آن جدول صحیح است.

به گزارش فارس، آمار قبلی منتشر شده از سوی وزارت صنعت در مورد واریزی اشخاص و شرکت‌ها جهت محصولات دخانی به حساب خزانه طی ۴ ماهه اول امسال نشان می‌داد که در این مدت ۲۳ میلیارد و ۸۵۸ میلیون تومان به خزانه واریز شده است. این در حالی است که طبق همان آمار وزارت صنعت، در مدت مشابه سال قبل ۴۸ میلیارد و ۸۷۶ میلیون تومان از این بابت به حساب خزانه واریز شده بود. به این ترتیب میزان واریزی به خزانه در این بخش امسال با افت ۴۸٫۸ درصدی همراه بوده است. این در حالی است که در تحلیل آماری انجام شده توسط وزارت صنعت، نه تنها کاهش این رقم اعلام نشده بلکه رشد ۱۰۵ درصدی نیز ثبت شده است.

امروز وزارت صنعت اعلام کرد که در این آمار، اعداد مربوط به ۴ ماهه امسال و ۴ ماهه سال گذشته با یکدیگر جابجا شده است.

  • منبع خبر : فارس