اشتغالزایی جهت رونق صنعت آب
اشتغالزایی جهت رونق صنعت آب
مدیرعامل آبفای کشور با اشاره به اینکه از محل تبصره 18 قانون بودجه 98، یک هزارو 900 میلیارد تومان تسهیلات با هدف اشتغالزایی در اختیار صنعت آب و فاضلاب قرار خواهد گرفت،‌ گفت: 50 درصد این اعتبارات از سوی صندوق توسعه ملی و 50 درصد دیگر را بانک‌های عامل تامین خواهند کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  حمیدرضا جانباز در حاشیه نمایشگاه آب و تاسیسات آب و فاضلاب با تاکید بر اینکه اختصاص ۱۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای پروژه‌های آب و فاضلاب با هدف رونق بخشیدن به این صنعت است،‌گفت:‌ این منابع ۶ طرح مهم حوزه آب و فاضلاب را در بر خواهد گرفت و بنابراین این ۵۰ درصد برنامه‌ریزی شده از اعتبار صندوق توسعه ملی و ۵۰ درصد مابقی توسط بانک عامل تامین خواهد شد.

به گفته وی این منابع به طرح‌های استفاده از کاهنده‌های مصرف برای توسعه مباحث مدیریت مصرف، بهره‌برداری از سامانه‌ها و تصفیه‌خانه آب و فاضلاب، بهره‌برداری از سامانه‌های مجتمع‌های آبرسانی روستایی، استفاده از آبرسانی تانکر، طرح ارتقاء کیفی با پکیج‌های کوچک و کاهش آب بدون درآمد و هدر رفت آب قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل آبفای کشور خاطرنشان کرد: این منابع به صورت وام و تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. بر این اساس پروژه‌های مورد نیاز در مناطق مختلف کشور از سوی شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌ها فراخوان داده خواهد شد و پس از بررسی صلاحیت متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی خواهند شد.

 صنعت آب و فاضلاب چند سالی است دچار رکود شده و به نظر می‌رسد اعطای تسهیلات و توجه دولت به این صنعت بیش از پیش ضروری است.

“راه اندازی خط انتقال آب شهر صنعتی کاوه نیز رونق تولید را به همراه داشت”

“پیش از این وزیر نیرو  با اشاره به اینکه در ایام نوروز امسال حدود ۴۰ هزار نفر از کارکنان صنعت آب و فاضلاب و برق در محل‌های خدمت خود حاضر هستند، گفت: امیدواریم با تلاش و کمک تمامی کارکنان صنعت برق بتوانیم سال ۹۸ را که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان رونق تولید نام گذاری شده است، با ارائه خدمات پایدار و مطمئن در بخش برق به عنوان یکی از زیربنا‌های اصلی تولید در کشور آغاز کنیم.”

  • منبع خبر : فارس