اطلاعیه بانک مرکزی درباره اربعین
اطلاعیه بانک مرکزی درباره اربعین
بانک مرکزی در خصوص‌ خدمات بانکی در ایام اربعین اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد بانک مرکزی در خصوص‌ خدمات بانکی در ایام اربعین اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است:

با توجه به لزوم خدمات رسانی مناسب شبکه بانکی کشور به زوار اربعین حسینی، روابط عمومی بانک مرکزی موارد ذیل را به اطلاع هموطنان عزیز می رساند:

۱٫ بمنظور رفاه حال زوار محترم، سقف برداشت از خودپردازها از تاریخ ۱۵ تا اواخر مهر ۱۳۹۸ در مسیر راهپیمایی در استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان، روزانه پنج میلیون ریال می باشد.

۲٫ هموطنان عزیز بمنظور تامین ارز مورد نیاز خود تا سقف ۱۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها می توانند با دردست داشتن گذرنامه و کارت ملی به صرافی های مجاز یا بانک های ملی، ملت، تجارت، سپه، صادرات و پارسیان مراجعه کنند.

۳٫ به زوار عزیز توصیه می شود ارز مورد نیاز را در استان های مبدأ تهیه کنند.

دو روز گذشته گفته شده بود که سقف برداشت پول از خودپردازها در ایام اربعین از ۲ میلیون ریال به پنج میلیون ریال افزایش می‌یابد.

حسین تابان در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان ایلام گفت: وجه نقد و ایران چک به اندازه کافی در بانک‌های مسیر تردد زوار تامین شده است و زوار برای تهیه پول نقد با مشکل مواجه نخواهند شد.

وی با بیان اینکه کشیک واحدهای خزانه در استان‌های مرزی ایلام، کرمانشاه و خوزستان مستقر می‌شود، یادآور شد: با توجه به حجم تردد زوار در صورت نیاز خزانه فرعی نیز در مرز بین‌المللی مهران برای تامین پول استقرار می‌یابد تا به پول رسانی سیار به مهران نیازی نباشد.

ناظر پولی منطقه غرب بانک مرکزی افزود: سال گذشته در برخی مواقع برای تامین اعتبار بانک‌ها و خودپردازها، پول رسانی به صورت سیار انجام که به دلیل حجم بالای ترافیک مسیر با وقفه مواجه می‌شد.

تابان تاکید کرد: امسال تلاش می‌شود مشکلات سال قبل برطرف شود و به این منظور از مکان‌ جانمایی خودپردازها و همچنین خدمات بانک‌ها به زوار در مرزها به صورت مرتب بازدید می‌شود.

وی به هماهنگی و همکاری همه بانک‌ها برای ارائه خدمات مناسب و مطلوب به زوار در زمینه بانکی و تامین پول و ارز مورد نیاز تاکید کرد.

  • منبع خبر : فارس