اعتقاد بازار نفت به درگیر نشدن ایران و غرب، قیمت‌ها را پایین کشید
اعتقاد بازار نفت به درگیر نشدن ایران و غرب، قیمت‌ها را پایین کشید
بازار نفت متقاعد شده‌اند که هیچ درگیری آشکاری میان غرب و ایران صورت نخواهد گرفت و این باعث شد تا قیمت نفت به 63.06 دلار کاهش یابد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از رویترز، با کمرنگ شدن نگرانی‌ها در مورد افزایش تنش‌ها در غرب آسیا و متاثر شدن عرضه نفت به همراه تاثیر چشم‌انداز ضعیف‌تر برای تقاضا، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران در اواخر هفته گذشته، نگرانی‌ها در مورد اختلال در عرضه نفت در تنگه هرمز را افزایش داد. تنگه‌ای که حدود یک پنجم نفت تولیدی جهان از ان عبور می‌کند. قیمت نفت خام روز دوشنبه بیش از یک درصد افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با ۲۰ سنت کاهش ۶۳٫۰۶ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۱۶ سنت کاهش ۵۶٫۰۶ دلار معامله شد.

کارستن فریتچ، تحلیلگر بانک کامرزبانک گفت: «قیمت نفت تاکنون به توقیف کشتی انگلیسی توسط ایران در تنگه هرمز به طرز شگفت‌انگیزی واکنش نداده است.»

«به نظر می‌رسد اکثریت بازیگران بازار متقاعد شده‌اند که هیچ درگیری آشکاری میان غرب و ایران صورت نخواهد گرفت.»

این تنش‌ها همزمان با تلاش آمریکا برای قطع صادرات نفت ایران اتفاق افتاده است. در همین راستا، آمریکا شرکت چینی ژوهای ژنرونگ را برای نقض تحریم‌های این کشور و خرید نفت از ایران تحریم کرد.

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، علی رغم کاهش صادرات ایران و کاهش تولید داوطلبانه اوپک، به علت رشد قوی عرضه نفت از سوی آمریکا و کشورهای غیراوپکی، عرضه نفت از تقاضا پیشی گرفته است.

چشم‌انداز ضعیف‌تر تقاضا برای نفت به علت کندی رشد اقتصادی نیز بر قیمت‌ها تاثیر گذاشته است.

تاماس وارگا، تحلیلگر بازار نفت گفت: «هرچند قیمت‌ها با تحولات عرضه نفت در نیمه نخست امسال افزایش یافت اما ملاحظات اقتصادی در ماه جاری غول‌های نفتی را محتاط کرده است.»

بانک گلدمن سکز، روز یک شنبه پیش‌بینی خود از تقاضا برای نفت در سال ۲۰۱۹ را کاهش داد.

  • منبع خبر : فارس