اعلام ضوابط صادرات کتاب قرآن کریم
اعلام ضوابط صادرات کتاب قرآن کریم
ضوابط صادرات قرآن کریم به گمرکات اجرایی کشور اعلام شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد براساس آنچه وزارت صنعت، معدن و تجارت به گمرک اعلام کرده صادرات قرآن کریم فقط با مجوز سازمان دارالقرآن کریم با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوطه بلامانع است.” اعلام ضوابط صادرات کتاب قرآن کریم”

طبق آنچه گمرک اعلام کرده صادرات قرآن کریم از ۱۵ مهرماه سال ۱۳۹۸ براین اساس اجرا می‌شود و کلیه گمرکات اجرایی کشور باید طبق آن عمل کنند.

“بر اساس نامه مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات، از امروز (۱ آبان) صادرات قرآن کریم با مجوز سازمان دارالقرآن الکریم با رعایت ضوابط و مقررات بلامانع است.”

رایزنی فرهنگی کشورمان در عراق توسط مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد نسخه شماره ۱۰۲ کتابچه «قرآن کریم در اندیشه امام خامنه‌ای(دام‌ظله)» را در ۴۸ صفحه و ۲۰۰۰ نسخه چاپ کرده است.

در این نسخه بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در موارد مختلف مطرح شده است که جایگاه قرآن کریم و نقش آن، ویژگی‌های قرآن در سطح فردی، ویژگی‌های قرآن در سطح جمعی، وظایف ما نسبت به قرآن، تصویب دارایی‌های علمی در تحقیقات قرآنی، کار با قرآن از محورهای مهم در این نسخه است.

وظایف مؤسسات اجتماعی نسبت به قرآن کریم، سازمان‌ها و مؤسسات مربوط به قرآن و تبلیغ مفاهیم و ارزش‌های قرآنی از طریق هنر محورهای دیگر برشمرده می‌شوند.

کتاب قرآن کریم کتاب آسمانی دین اسلام. به باور مسلمانان، قرآن کلام خداوند است که به وسیله جبرئیل به پیامبر اسلام، وحی شده است. آنان محتوا و الفاظ آن را نازل‌شده از سوی خداوند می‌دانند؛ همچنین معتقدند قرآن معجزه و نشانه پیامبری حضرت محمد(ص) و آخرین کتاب آسمانی است. این کتاب بر معجزه‌بودن خود تأکید کرده و دلیل اعجازش را آن دانسته است که کسی نمی‌تواند مانندی برای آن بیاورد.

  • منبع خبر : ایسنا