افت مجدد شاخص در روز مثبت پالایشی‌ها
افت مجدد شاخص در روز مثبت پالایشی‌ها
در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن بورس تهران افتی ۰٫۱۵ درصدی را تجربه کردند. در معاملات امروز فرابورس ارزش معاملات به کمتر از ۸۰۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با افتی ۰٫۱۵ درصدی و قرار گرفتن در سطح یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۸۰۰ واحدی به کار خود خاتمه داد.”افت مجدد شاخص در روز مثبت پالایشی‌ها

در معاملات امروز بازار سهام سه نماد کچاد، شستا و شتران بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و سه نماد تاپیکو، فولاد و وغدیر نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

ارزش امروز معاملات بورس ۵٫۵ هزار میلیارد تومان بود که پالایش، کمند و شپنا بیش از سایر نمادها معامله شدند.

امروز همچنین گروه فراورده نفتی، خودرو و بانکها بیش از سایر گروه‌ها معامله شدند.”افت مجدد شاخص در روز مثبت پالایشی‌ها

در معاملات امروز فرابورس اما ارزش معاملات به کمترین سطح یک سال اخیر خود رسید و تنها ۷۹۰ میلیارد تومان سهم در این بازار معامله شد.

بازار سهام در سال ۱۴۰۰ روند نوسانی را پشت سر گذاشته و در این بین نمادهای زیادی قفل در صف فروش بودند و در مقابل بسیاری از نمادها عملکرد نسبتا مثبتی داشتند. نماد فولاد که یکی از نمادهای بزرگ و تاثیرگذار بازار سرمایه است، معاملات سال ۱۴۰۰ را با یک روند منفی آغاز کرده است.

نماد فولاد فروردین ۱۴۰۰ را با قیمت یک هزار و ۴۰۰ تومان آغاز کرد و با گذشت تقریبا یک هفته از آغاز معاملات به قیمت یک هزار و ۲۸۰ تومان رسیده است و ۱۰ درصد افت قیمت را ثبت کرد.

بازار سهام در روند معاملات ۱۴۰۰ روند نوسانی-نزولی را طی کرد. در هفته سوم فروردین شاخص روند نزولی را پشت سر ‌می‌گذارد. در این بین نمادهای شاخص‌ساز و بزرگی همچون شستا عملکرد نسبتا مثبتی را ثبت کردند.

نماد شستا سال ۱۴۰۰ را با قیمت یک هزار و ۱۱۴ تومان آغاز کرد و پس از گذشت تقریبا هشت روز معاملات فروردین قیمت آن با افزایش ۰٫۲۵ درصدی به قیمت یک هزار و ۱۱۶ تومان رسید. در سال ۱۴۰۰ نماد شستا در پایین‌ترین مرز قیمتی به قیمت هر سهم یک هزار تومان رسیده بود.

  • منبع خبر : تجارت نیوز