افت ۶ درصدی سکه
افت ۶ درصدی سکه
بر همین اساس هر قطعه سکه تمام ‌بهار آزادی در آخرین روز معاملاتی بازار طلا ۱۰‌میلیون و ۵۳۰ هزار تومان فروخته شد که کاهش ۴۰۰ هزار تومانی را در مقایسه با روز کاری قبل نشان می‌دهد. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز چقدر بود؟

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه ۱۴ اسفند با ۱۰,۳۰۰ تومان کاهش،یک میلیون و ۵۲ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.”افت ۶ درصدی سکه ”

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: قیمت طلا در آخرین روز معاملات بازار جهانی تحت‌تاثیر انتظارات برای بالا رفتن بازده اوراق خزانه آمریکا، برای چهارمین روز درهفته گذشته کاهش یافت. بهای معاملات این بازار روز پنج‌شنبه با ۸/ ۰درصد کاهش در ۱۷۰۰ دلار و ۷۰ سنت بسته شد و در ادامه روند نزولی معاملات روز جمعه از کانال۱۷۰۰ دلاری نیز عقب‌نشینی کرد و (در ساعت ۱۶ به وقت تهران) در ۱۶۹۴ دلار و ۵۰ سنت قیمت خورد.

به گفته تحلیلگران طلا روند نزولی پیدا کرده و تا زمانی‌که بانک مرکزی آمریکا برای کنترل بازده اوراق قرضه اقدامی نکند، این وضعیت ادامه خواهد یافت. بازده اوراق خزانه آمریکا با وجود اینکه از بالاترین رکورد یک‌ساله‌اش عقب‌نشینی کرده، نزدیک ۴/ ۱‌درصد‌ و شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات روز گذشته با ۷/ ۰درصد افزایش به سطح ۵/ ۹۱ واحد رسید.

افت ۶ درصدی سکه
در چند روز گذشته قیمت سکه و طلا در یک روند نزولی قرار گرفته و به شکل قابل‌توجهی کاهش یافته است. همراه با کاهش مداوم قیمت اونس طلا از هفته گذشته و با نوسانات کاهشی دلار، سکه و مسکوکات طلا نیز کاهشی شدند و یک سقوط نسبی را تجربه کردند.

سکه پس از واگذاری کانال ۱۱ میلیونی به کانال‌های پایین‌تر عقب‌نشینی کرد و از طرف هیچ‌کدام از مولفه‌ها تاثیر‌گذار و (اونس متزلزل در کانال ۱۶۰۰ دلاری و دلار کم‌رمق‌) حمایت نشد. بر همین اساس هر قطعه سکه تمام ‌بهار آزادی در آخرین روز معاملاتی بازار طلا ۱۰‌میلیون و ۵۳۰ هزار تومان فروخته شد که کاهش ۴۰۰ هزار تومانی را در مقایسه با روز کاری قبل نشان می‌دهد. با کاهش ۲ درصدی سکه در روز پنج‌شنبه افت هفتگی این فلز گرانبها به ۶درصد رسید.

  • منبع خبر : تجارت نیوز