افزایش شاخص معاملات سهام داو جونز
افزایش شاخص معاملات سهام داو جونز
گزارش‌های مثبت از روند واکسیناسیون کووید-19، به سرمایه‌گذاران در مورد بهبود اقتصاد جهانی، اطمینان خاطر داده است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد با آغاز معاملات سهام در بورس نیویورک در روز پنجشنبه، میانگین صنعتی «داو جونز» (The Dow Jones Industrial Average -DJIA) با شکستن رکورد روز قبل  خود، به میزانی بی‌سابقه رسید و برای نخستین بار در بالای ۳۲ هزار واحد تعطیل شد.”افزایش شاخص معاملات سهام داو جونز”

گزارش‌های مثبت از روند واکسیناسیون کووید-۱۹، احتمال دستیابی به ایمنی جمعی تا ماه‌های تابستان و داده‌های جدید مبنی بر اینکه تورم پولی در کنترل است، به سرمایه‌گذاران در مورد بهبود اقتصاد، اطمینان خاطر داده است.

با به صدا درآمدن زنگ آغاز معاملات در «وال استریت»، شاخص داو جونز تا ۱۰۰ جهش کرد و تا ساعت ۱۰ صبح به ۳۲ هزار و ۵۱۹ واحد رسید. بورس سهام «نزدک» که بزرگ‌ترین بازار الکترونیک در آمریکا است و «اس‌اند‌پی۵۰۰» نیز نسبت به روز پیش و قبل از تعطیل بازار، جهش نشان دادند.

تصویب بودجه ۱.۹ تریلیون دلاری کووید-۱۹ در کنگره آمریکا که عنوان «طرح نجات آمریکا» را بر خود دارد نیز به اطمینان بازارسهام، کمک کرد. بخش قابل‌توجهی از شهروندان آمریکایی کمک‌هزینه دریافت خواهند کرد و نگرانی بسیاری از شهرها و ایالات از بابت کمبود بودجه برطرف شده است.

قرار است رئیس‌جمهوری بایدن روز جمعه پس از ایراد نخستین سخنرانی‌ خود خطاب به مردم آمریکا، لایحه بودجه را امضا و آن را قانونی کند. هرچند هدف عمده این لایحه، تامین بودجه دولت‌های محلی و کمک به شهروند است اما برخی واحدهای بازرگانی از جمله رستوران‌ها، مراکز جشن و گردهمایی و شرکت‌های هواپیمایی نیز از آن بهره‌مند خواهند شد.

آرت هوگان، استراتژيست ارشد بازار سهام در «نشنال سکیوریتیز» در نیویورک، می‌گوید: « تورم پولی که هفته گذشته نگران آن بودیم، با آرام گرفتن شاخص سود اوراق قرضه، کاهش یافته است. نبض بازار با نتیجه مثبت واکسن کرونا که به ایجاد سریعتر ایمنی جمعی کمک می‌کند، خوش‌بینانه‌تر شده است.»”افزایش شاخص معاملات سهام داو جونز”

هفته گذشته، بهبود شرایط سلامت جامعه و بازگشایی برخی از واحدهای اقتصادی کشور، کاهش تعداد تقاضا برای کمک‌هزینه بیکاری را در پی داشت.

روز پنجشنبه، سالگرد صدور اعلامیه سازمان بهداشت جهانی مبنی بر گسترش ویروس کرونا و بُعد همه‌گیری آن بود که به دنبال آن، بسیاری از بخش‌های اقتصادی تعطیل شدند.

  • منبع خبر : ایران جیب