افزایش فروش مس در سال ۹۸
افزایش فروش مس در سال ۹۸
تولید کاتد شرکت مس در کشور طی سال گذشته به 250 هزار و 133 تن رسید.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد ، تا پایان سال ۹۸ تولید کاتد شرکت مس برای اولین بار در تاریخ شرکت به ۲۵۰ هزار و ۱۳۳تن رسید و تولید کنسانتره مس نیز برای اولین بار از یک میلیون و۱۸۰ هزار تن فراتر رفت.”افزایش فروش مس در سال ۹۸″

مجموع تولید کاتد شرکت در سال ۱۳۹۸ به میزان ۲۵۰ هزار و ۱۳۳ تن بوده که بالاترین تولید تاریخ شرکت محسوب می شود.

همچنین آند تولیدی ذوب مس سرچشمه به میزان ۲۴۰ هزار و ۳۰ تن به عنوان رکورد تولید از ابتدای راه اندازی این کارخانه بوده و مجموع آند تولیدی کل شرکت در سال ۱۳۹۸ به میزان ۳۰۴ هزار و ۴۴۶ تن بوده است.

در حوزه تولید کنسانتره مولیبدن نیز رکورد زده شد و در سال ۹۸ رکورد تولید ۸ هزار و ۲۱۰ تن کنسانتره مولیبدن به عنوان بیشترین تولید شرکت به ثبت رسید.

هرچند قیمت جهانی مس نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ کاهش چشمگیری داشت اما میزان فروش شرکت مس در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، افزایشی بیش از ۱۲۵ درصدی داشته است.

همچنین در سال گذشته و به‌رغم تحریم‌های سخت قدرت‌های استکباری و سخت‌ترین شرایط مبادلات بین‌المللی این شرکت موفق به ثبت بیش از یک میلیارد دلار صادرات شد که در مقایسه با سال ۹۷ رشد بیش از دو برابری صادرات را شاهد بودیم.

با این وجود شرکت مس توانست رکورد فروش را در صادرات مس کاتد سال گذشته ارتقا بدهد که در تاریخ شرکت مس بی‌سابقه بود. این شرکت فروش ۱۰۴ هزار تن کاتد را تجربه کرد و در سال ۹۸ موفق به صادرات ۱۱۶هزار و ۵۰۰ تن شد که موفقیت چشمگیری محسوب می‌شود.

  • منبع خبر : فارس