افزایش قیمت بلیت قطار ۱۴۰۰
افزایش قیمت بلیت قطار ۱۴۰۰
رییس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی اعلام کرد: با توجه به حجم مشکلاتی که این صنعت با آن در سال‌های گذشته درگیر بوده، کرونا بر شدت این معضلات افزوده و دولت نیز هیچ گونه کمکی به ما نکرده است، درخواست داریم برای سال آینده قیمت بلیت قطار افزایش یابد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد محمد رجبی اظهار کرد: در پی مشکلات ومعضلاتی که به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا صنعت ریلی درگیر آن شده است و با توجه به اینکه تاکنون دولت هیچ گونه کمکی به این صنعت نکرده است، به زودی برای افزایش قیمت بلیت قطار اقدام می‌کنیم.

وی افزود: در شرایطی که قیمت تمام شده و هزینه‌های صنعت عدد مشخصی را نشان می‌دهد و بسیاری از نیازهای ما مانند روغن موتور داخلی بیش از ۳ برابر افزایش یافته است و کالاهایی که وارداتی بوده و با دلار رابطه مستقیمی دارد نیز به همین میزان رشد کرده‌اند، نمی توانقیمت بلیت قطار را افزایش نداد، چرا که تنها منبع درآمد صنعت ریلی فروش بلیت است.

رییس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی  ادامه داد: البته می‌توان برای افزایش نیافتن قیمت بلیت قطار تسهیلاتی برای آن قائل شد تا صنایع ریلی که در دوران شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را دیده‌اند و بارها از سوی مراجع ذیصلاح بابت اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی مورد تقدیر و تشکر قرار گرفته‌اند، به آستانه توقف فعالیت کشانده نشوند.

رجبی گفت: دولت می‌تواند از طرق مختلف مابه‌التفاوت آن را پرداخت کند اما آیا در شرایطی که تسهیلات کرونایی پس از گذشت یک سال از شیوع این ویروس، هنوز به ما پرداخت نشده است و برخی مدیران از تمکین به قانون خودداری می‌کنند، می‌توان به تامین این منابع مالی از سوی دولت امیدوار بود؟

وی تصریح کرد: بهتر است قیمت‌ها آزاد شود تا بتوان از طریق عرضه وتقاضا بازار را کنترل کرد. در شرایطی که هزینه‌هایی مانند دستمزد در سال جاری افزایش یافته با نگاهی کوته بینانه مانع افزایش قیمت بلیت قطار شد. چرا که خطری جدی بخش ریلی مسافری را تهدید می کند و شاید بتوان نوروز ۱۴۰۰ را بدون افزایش قیمت سپری کرد اما دغدغه های جدی به وجود آمده که بخش ریلی برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به منابع مالی نیاز جدی دارد و این صنعت منابعی دیگری به غیر از افزایش قیمت بلیت قطار ندارد.

  • منبع خبر : ایسنا