افزایش قیمت محصولات سلولزی تا پایان ماه رمضان ممنوع/ صادرات مقوا آزاد شد
افزایش قیمت محصولات سلولزی تا پایان ماه رمضان ممنوع/ صادرات مقوا آزاد شد
ستاد تنظیم بازار هرگونه افزایش قیمت محصولات سلولزی را تا پایان ماه رمضان ممنوع و صادرات مقوا را از دی ماه امسال آزاد کرده است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد ستاد تنظیم بازار هرگونه افزایش قیمت تیشو (از مواد اولیه تاثیر گذار در قیمت تمام شده محصولات سلولزی بهداشتی) و محصولات سلولزی را تا پایان ماه مبارک رمضان ممنوع اعلام کرد.”افزایش قیمت محصولات سلولزی تا پایان ماه رمضان ممنوع

اوایل بهمن ماه دبیر انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی ایران از احتمال افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت دستمال کاغذی در پی موافقت سازمان حمایت با افزایش قیمت مواد اولیه این محصول خبر داده و گفته بود که در صورت اجرای افزایش قیمت تیشو قیمت هر بسته دستمال کاغذی به ۱۰ هزار تومان می‌رسد که به نظر می‌رسد تا پایان ماه رمضان این افزایش قیمت منتفی شده است.

همچنین بر اساس مصوبات جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار، در خواست معاونت امور صنایع نامه شماره در خصوص رفع ممنوعیت صادرات مقوا در جلسه طرح و با تایید معاونت امور صنایع و تعهد انجمن ذیربط مبنی بر تامین مکفی و مناسب نیاز داخلی مصرف کنندگان کالای یاد شده با صادرات مقوا از اول دی ماه سال جاری موافقت شده است.

واقف بهروزی در یک برنامه تلویزیونی گفت: افرادی سهام عدالت دارند که همه مراحل را گذرانده باشند و در فرآیند واگذاری سهام عدالت پرونده آنها درج شده باشد. از سال ۱۳۸۵ در ۲۰ مرحله به اقشار مختلف مثل مددجویان، روستاییان، کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری تأمین اجتماعی، کارگران فصلی و ساختمانی، قالیبافان، تاکسیرانان سهام عدالت واگذار شد و مجموع سهامداران عدالت در این ۲۰ مرحله حدود ۴۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.

بهروزی اظهارکرد: براساس آیین‌نامه‌های آن زمان میزان درآمد ملاک ارائه سهام عدالت بود و ستاد توزیع سهام عدالت براساس وضعیت درآمدی افراد جامعه دهک‌ها را مشخص کرد. لیست سهام عدالت با یارانه متفاوت است و در این ۲۰ مرحله به همه افراد یک‌میلیون و تا سقف ۵ میلیون تومان به هر خانوار تعلق خواهد گرفت. برخی از افراد مثل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از تخفیف برخوردار بودند که در این مراحل قرار بر این بود که یک‌میلیون تومان از سود عدالت تسویه شود. در این ۱۰ سال ۵۳۲ هزار تومان تسویه شده است و در نتیجه افرادی که تخفیف‌دار نبودند، مالک یک میلیون به صورت کامل نیستند.

وی افزود: در آن زمان روند دریافت سهام عدالت نیازمند ثبت‌نام بود و دولت اقشار مختلف را به شرکت‌های تعاونی اعلام کرده بود و با ثبت‌نام فرم‌ها تکمیل می‌شدند و فرم‌ها ضمن تائید به سازمان خصوصی‌سازی ارسال می‌شدند و در صورتی که فرآیند اجرا کامل بود، افراد مالک سهام عدالت می‌شدند. حدود پنج میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در استان تهران سهامدار هستند و استان البرز را هم در استان تهران دیده‌ایم. در این طرح ۴۹ شرکت و بنگاه اقتصادی کشور به سهام عدالت اختصاص پیدا کردند و ۳۶ شرکت بورسی هستند و ۱۳ شرکت بورسی نیستند. بیشترین درصد این بنگاه‌های واگذار شده مربوط به پالایشگاه نفت تهران است و ۷۰ درصد سهام این شرکت به سهام عدالت واگذار شده است و کمترین واگذاری هم از سهام ایران‌خودرو و سایپا بود و تنها یک درصد سهام این دو مجموعه واگذار شده است.

  • منبع خبر : ایسنا