افزایش ۳۰ درصدی قیمت لاستیک
افزایش ۳۰ درصدی قیمت لاستیک
در حالی که هفته گذشته طرح افزایش۳۰ درصدی قیمت لاستیک به صورت علی‌الحساب در جلسه ستاد تنظیم بازار مطرح شد، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مجوز افزایش ۳۰ درصدی قیمت انواع تایر را به شرکت‌های تولیدکننده ابلاغ کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد هفته گذشته، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در جلسه ستاد تنظیم بازار، از تصویب افزایش قیمت لاستیک به صورت علی‌الحساب، ۳۰ درصد خبر داد.

در این زمینه همان روز مصطفی تنها- سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر- در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه در جلسه ستاد تنظیم بازار نماینده‌ای از انجمن تایر حضور نداشته است، هنوز تاییدیه‌ای به صورت کتبی یا شفاهی در رابطه با این افزایش قیمت به ما ابلاغ نشده است. اما پیش‌بینی می‌شود تا هفته آینده که این ابلاغیه افزایش قیمت به زودی اعلام شود.

طبق پیش‌بینی وی، روز گذشته سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مجوز افزایش ۳۰ درصدی قیمت انواع تایر را به شرکت‌های تولیدکننده ابلاغ کرد. مطابق این ابلاغیه با تصمیم ستاد تنظیم بازار افزایش ۳۰ درصدی قیمت ها مورد موافقت قرار گرفته و بر همین اساس شرکت‌ها می‌توانند این میزان افزایش را بر روی محصولات خود اعمال کنند.

نشریه‌ی صنعت لاستیک ایران (IRM)، یک نشریه‌ی تخصصی در حوزه‌ی علوم مربوط به الاستومرها و فناوری تایر و قطعات لاستیک است که از سال ۱۳۷۴ به صورت فصل‌نامه توسط شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک منتشر می‌شود.

در این نشریه به‌طور عمده بحث‌های مربوط به مواداولیه و آمیزه‌کاری لاستیک، طراحی تایر، فناوری‌های بازیافت تایرهای فرسوده و آزمون‌های مرتبط به فراورده‌های لاستیکی مطرح می‌شود. هم‌چنین به منظور ارتقای توان مدیریتی و سیستم‌های کیفیت و بهبود کسب‌وکار واحدهای صنعتی، بخش‌های دیگری از جمله مدیریت، سیستم کیفیت، بهره‌وری و بازرگانی نیز در این نشریه وجود دارد.

این نشریه از سال ۱۳۸۶ دارای رتبه‌ی علمی – ترویجی از وزارت علوم- تحقیقات و فناوری شد و بخش عمده‌یی از پژوهش‌های کاربردی در حوزه‌ی صنعت لاستیک که توسط دانشجویان، کارشناسان صنعت لاستیک و استادان دانشگاه‌ها و مرکزهای پژوهشی انجام می‌شود در این نشریه به چاپ می‌رسد.”افزایش ۳۰ درصدی قیمت لاستیک”
هدف از انتشار این نشریه ارتقای سطح علمی کارشناسان و مدیران و نیروهای کار شاغل در صنعت بزرگ تایر و قطعات لاستیکی در زمینه‌های علوم و فناوری فراورده‌های لاستیکی، مدیریت نوین در حوزه‌های تولید، منابع انسانی و بهره‌وری و نیز سیستم‌های کیفی است.

  • منبع خبر : ایسنا