افزایش ۴۳ درصدی عرضه گوشت قرمز در بهمن امسال
افزایش ۴۳ درصدی عرضه گوشت قرمز در بهمن امسال
مرکز آمار اعلام کرد: مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در بهمن ماه ۱۳۹۹ با ماه مشابه سال ١٣٩٨ نشان‌دهنده افزایش ٤٣ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از مرکز آمار ایران وزن گوشت قرمز عرضه شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه بهمن ۱۳۹۹ جمعاً ٤٢ هزار تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.”افزایش ۴۳ درصدی عرضه گوشت قرمز در بهمن امسال”

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ٢٤.١ هزار تن، ٥٧.٣ درصد از کل وزن گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ١٤.٥ هزار تن، بز و بزغاله با ٢.٥ هزار تن، و سایر انواع دام با ٩١٨ تن، به‌ترتیب ٣٤.٥ درصد، ٦ درصد و ٢.٢ درصد از کل وزن گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در بهمن ماه ۱۳۹۹ با ماه مشابه سال ١٣٩٨ نشان‌دهنده افزایش ٤٣ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت در بهمن ۱۳۹۹ نسبت به ماه مشابه سال ١٣٩٨ برای گوسفند و بره ٣٣ درصد، برای بز و بزغاله ٢٥ درصد، برای گاو و گوساله ٥٤ درصد و برای گاومیش و بچه‌گاومیش ٩٢ درصد افزایش، و برای شتر و بچه‌شتر ٩ درصد کاهش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در بهمن ماه ۱۳۹۹ نسبت به دی‌ماه همین سال در حدود ٤ درصد افزایش داشته است.”افزایش ۴۳ درصدی عرضه گوشت قرمز در بهمن امسال”

قاسم نوده‌فراهانی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به وضع روزانه بازار میدان گوشت میدان بهمن و منطقه تهرانپارس، اظهار داشت: نیاز روزانه مرغ تهران ۱۰۰۰ تن است، اما حدود ۲۰۰ تن در روز توزیع می‌شود و از طرف دیگر مشاهده شده است مرغ زنده، کیلویی ۲۴ هزار تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه نباید به مردم دروغ گفت، افزود: مردم در طول ۸ سال دفاع مقدس با همه کمبودها ساخته‌اند لذا بهتر است به جای دروغ گفتن بگوییم کمبود مرغ وجود دارد.

وی افزود: در شأن مردم و انقلاب اسلامی نیست که مردم برای تهیه مرغ و روغن در صف بایستند لذا نباید برای تحویل کالای مورد نیاز مردم، کالای تحمیلی به مشتری داده شود.

  • منبع خبر : مهر