افزایش ۲ درصدی قیمت نفت در هفته گذشته
افزایش ۲ درصدی قیمت نفت در هفته گذشته
قیمت نفت در آخرین روز کاری معاملات جهانی به بالای 61 دلار رسید و طی هفته گذشته 1.8 درصد رشد کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از رویترز، پس از اینکه رئیس فدرال رزرو گفت بانک مرکزی آمریکا اقدامی مناسب برای حفظ توسعه اقتصادی بزرگ‌ترین اقتصاد جهان انجام خواهد داد، قیمت نفت در روز جمعه به بالای ۶۱ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با ۵۹ سنت افزایش ۶۱٫۵۴ دلار فروخته شد. درحالی‌که نفت خام آمریکا با ۲۲ سنت افزایش ۵۶٫۵۲ دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

قیمت هر دو شاخص نفتی در ساعات اولیه معاملات دیروز به علت نگرانی در مورد کاهش رشد اقتصادی آمریکا و ادامه تنش‌های تجاری آمریکا و چین علی‌رغم پیشرفت‌های دیپلماتیک کاهش یافته بود.

جرمی پاول، رئیس فدرال رزرو در دانشگاه زوریخ گفت: فدرال رزرو «الزام دارد تا از ابزارهایی برای حمایت از اقتصاد استفاده کند و آنچه ما آن را انجام خواهیم داد، این است.»

بازارهای مالی با تمرکز بر روی این جمله، آن را نشانه‌ای مبنی بر کاهش نرخ بهره دانستند. فدرال رزرو، نرخ بهره را در ماه جولای ۰٫۲۵ درصد کاهش داده بود.

ساعات اولیه معاملات دیروز، با انتشار آمار دولتی آمریکا مبنی بر کاهش رشد فرصت‌های شغلی ملی در این کشور در ماه آگوست برای هفتمین ماه متوالی، قیمت نفت کاهش یافت.

جیوانی استانوو، تحلیلگر نفتی بانک UBS نوشت تقاضا برای نفت در سال ۲۰۱۹ می‌تواند ۹۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد.

پیش‌بینی‌های دیگر در مورد رشد تقاضا از کاهش حدود یک میلیون بشکه در روز خبر می‌دهد که کمتر از پیش‌بینی قبلی ۱٫۳ میلیون بشکه در روز است.

اختلاف تجاری طولانی شدن آمریکا و چین، دو مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان، تاثیر کاهشی بر قیمت نفت دارد هرچند قیمت نفت طی سال گذشته به لطف کاهش تولید اوپک و روسیه افزایش یافته است.

استانوو افزود: «پکن و واشنگتن روز پنج‌شنبه بر سر مذاکرات در سطح بالا در ماه اکتبر توافق کردند. این خبر سبب امیدواری سرمایه‌گذاران برای پایان یافتن جنگ تجاری شد.»

«اگر تنش‌های تجاری شدت بیشتری یابد، رشد تقاضا برای نفت ممکن است کمتر هم شود که قیمت پایین تر نفت را به دنبال دارد.»

نفت برنت چهارمین هفته افزایشی و رشد ۱٫۸ درصدی را و نفت خام آمریکا افزایش ۲٫۶ درصدی را در هفته گذشته ثبت کردند.

  • منبع خبر : ایسنا