افزایش ۴۰ تا ۱۱۳ درصدی قیمت کالاهای اساسی در یک سال
افزایش ۴۰ تا ۱۱۳ درصدی قیمت کالاهای اساسی در یک سال
بررسی قیمت برخی کالاهای اساسی از جمله برنج، شکر، گوشت قرمز و مرغ نشان می‌دهد قیمت این کالاها از اسفند 98 تا اسفند 99 بین 40 تا 113 درصد افزایش یافته است.

افزایش ۴۰ تا ۱۱۳ درصدی قیمت کالاهای اساسی در یک سال

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد افزایش قیمت کالاهای اساسی و مهم از جمله برنج، شکر، گوشت مرغ، گوشت قرمز یک از معضلات اقتصادی کشور در سال ها اخیر و بخصوص در سال ۹۹ بود که منجر به فشار اقتصادی شدیدی به مردم شد.

اگرچه تورم و گرانی کالا جزء لاینفک اقتصاد ایران است اما در سال های اخیر و به خصوص در سال ۹۹ این افزایش قیمت ها به اوج رسید.

براین اساس بررسی قیمت ها نشان می دهد که  قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی در اسفند ۹۹ نسبت به اسفند ۹۸ به میزان ۱۱۳٫۶ درصد افزایش یافته است.

قیمت هر کیلوگرم از این محصول در اسفند ۹۸ به میزان ۱۱۵۱۸۲ ریال بوده که در اسفند ۹۹ به ۲۴۶۰۸۴ ریال افزایش یافته است.

برنج تایلندی نیز که قیمت هر کیلوگرم آن در اسفند ۹۸ به میزان ۷۴۲۲۴ ریال بوده با افزایش ۱۱۱٫۱ درصدی در اسفند ۹۹ به ۱۵۶۷۰۳ ریال رسیده است.

برنج طارم اعلا در اسفند ۹۹ نسبت به اسفند ۹۸ به میزان ۴۶٫۲ درصد و برنج داخلی هاشمی در اسفند ۹۹ نسبت به اسفند ۹۸ به میزان ۴۳٫۵ درصد افزایش قیمت داشته است.

شکر سفید که در اسفند ۹۸ هر کیلوگرم آن ۶۱۰۶۷ ریال بوده با افزایش ۷۲٫۱ درصدی در اسفند ۹۹ به ۱۰۵۰۹۲ ریال رسیده است. “افزایش ۴۰ تا ۱۱۳ درصدی قیمت کالاهای اساسی در یک سال”

شکر بسته بندی ۹۰۰ گرمی در بازه زمانی یاد شده ۷۴٫۷ درصد گران شده است.

و در نهایت سه محصول پروتئینی یعنی گوشت گوساله ۴۵٫۲ درصد، گوشت گوسفندی ۴۰ درصد و گوشت مرغ نیز ۸۷ درصد در اسفند ۹۹ نسبت به اسفند ۹۸ گران شده است.

  • منبع خبر : فارس