اقدامات لازم برای واکسن کرونا انجام شده است/بهترین راه مبارزه با فساد تصویب لوایح FATF است
اقدامات لازم برای واکسن کرونا انجام شده است/بهترین راه مبارزه با فساد تصویب لوایح FATF است
رئیس‌جمهور گفت: به مردم بشارت می دهم که در خصوص واکسن کرونا اقدامات لازم انجام شده است. بانک مرکزی و وزارت بهداشت همه توان خود را به کار گرفته اند و برنامه ریزی کرده اند و هم واکسن خارجی در اختیار مردم قرار می گیرد و و هم در واکسن داخلی امیدواریم به تولید برسیم.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه امروز (چهارشنبه ۳ دی) هیات دولت اظهار کرد: یکی از راه های مبارزه با فساد همان چهار لایحه ای بود که دو تای آن تصویب شد و در دو تای دیگر دستور رهبری راهگشاست. بهترین راه برای مبارزه با فساد تصویب لوایح معروف به FATF است؛ البته ممکن است بعضی ها خوششان نیاید.”اقدامات لازم برای واکسن کرونا انجام شده است/بهترین راه مبارزه با فساد تصویب لوایح FATF است”

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که دولت از ابتدا به دنبال آن بوده و تا پایان آن را ادامه خواهد داد مبارزه با فساد و شفافیت است. کافی است محققان کار دولت در این زمینه را با گذشته مقایسه کنند. اولین کار بزرگ ما ایجاد فضای مجازی مناسب هم برای کسب و کار و هم برای اطلاعات بود. مثل همین بودجه ای که می بینید در همان روزی که تقدیم مجلس می شود در اختیار کل مردم هم قرار می گیرد. شفافیت امروز این است که بتوانیم همه فعالیت های اقتصادی را از طریق فضای مجازی و دولت الکترونیک انجام دهیم.

رئیس جمهور در ادامه تأکید کرد: راه مبارزه با فساد شفافیت است تا همه مردم همه چیز را بدانند و بتوانند نقد کنند. در زمینه دولت الکترونیک تلاش این است که این موضوع رشد پیدا کند ضمن اینکه در سامانه های تجارت، حمل و نقل، مالیات و انبارها تحول بزرگی صورت خواهد گرفت. مردم در آینده نزدیک اطلاعات کالاها از روی کشتی تا انبارها را مستقیما خواهند دید.

روحانی اضافه کرد: موضوع دیگر در مبارزه با فساد مبارزه با موسسات مالی غیرمجاز بود که در این زمینه دولت هزینه سنگینی متحمل شد تا این موسسات را ببندد. کار دوم ادغام بانک های نیروهای مسلح است که بسیار مهم بود تا این بانک ها شرایط بهتری پیدا کنند.

وی همچنین گفت: شرایط مالی شفاف تر و روشن تر راه مطمئن تری برای اقتصاد و صلح و برای همه مردم بوجود خواهد آورد. ان شاءالله ما هم همه اهداف مد نظرمان از مبارزه با فساد تا چابک سازی دولت، مقابله با کرونا، وضعیت معیشت مردم، رونق تولید و مبارزه با تحریم ها را تا روز آخر با کمک مردم و ارشادات رهبری ادامه می دهیم.”اقدامات لازم برای واکسن کرونا انجام شده است

رئیس جمهور با بیان اینکه کاهش آثار جنگ اقتصادی و پایان بخشیدن به تحریم ظالمانه از دیگر مسائل مهم دولت است، تأکید کرد: ما هر روزی که بتوانیم این تحریم را بشکنیم، یعنی صهیونیسم، ارتجاع و تندروها را شکست داده ایم. هر روزی که صهیونیست ها، مرتجعین و تندروهای آمریکایی پشت شان به خاک مالیده شود برای ما پیروزی است.

وی اضافه کرد: آن ها که می گویند حالا تحریم باشد یا نباشد یا دو روز و سه روز عقب تر بیفتد حتما وضع شان خوب است ولی فشار اصلی روی مردم است که هر روز در حال تحمل این فشار هستند. البته بعضی ها اصرار دارند که آمریکا را تطهیر کنند و بگویند آمریکا خیلی خوب است و دولت بد است.”اقدامات لازم برای واکسن کرونا انجام شده است

وی همچنین یادآور شد: ما دو موجود مجنون داشتیم که به مردم ما جنگ تحمیل کردند؛ یک مجنون صدام بود و مجنون دیگر ترامپ. آن یکی جنگ نظامی و این یکی جنگ اقتصادی را به مردم ما تحمیل کردند. در جنگ نظامی ما دست به دست هم متحد و یک صدا شدیم تا به پیروزی رسیدیم و روزی که آن مجنون به دار آویخته شد پیروزی نهایی را دیدیم.

روحانی ادامه داد: سرنوشت ترامپ هم بهتر از سرنوشت صدام نخواهد بود. دیدیم ملت ما آن هایی را که با غرور به دنبال شکستن ما بودند شکست دادند. ما نگذاشتیم آن ها در این جنگ اقتصادی به هدف شان برسند. همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند نباید بگذاریم تحریم ها اثر بگذارد و باید اثرش را کم کنیم. بزرگترین کاهش اثر این تحریم ها این بود که نگذاشتیم تحریم ها به هدف اصلی شان برسند. هدف اصلی این بود که نظام را بشکنند و به خیال خودشان در همان سال ۹۷ می خواستند پایان نظام را جشن بگیرند.

وی افزود: آن ها شکست خوردند و منزوی شدند و هر وقت که به سازمان ملل آمدند حتی دوستان سنتی شان از جمله اروپایی ها با آن ها همراهی نکردند. ما نگذاشتیم تحریم ها به هدف اصلی خود برسند. البته این تحریم ها مردم ما را بسیار آزار داد و باید همچنان اثرش را کم کنیم. اینکه مردم در فعالیت ها حضور دارند یعنی کاهش آثار تحریم ها. رشد اقتصادی امسال و افزایش تولید معنی اش این است که آثار تحریم ها را کاهش دادیم و حرکت های دیگر اقتصادی و افتتاح ها این واقعیت را به ما نشان می دهد چرا که در کنار معیشت و سلامت مردم هدف دیگر ما رونق تولید است و شاهد هستیم که در زمینه های مختلف حرکات خوبی شروع شده، از شرکت های دانش بنیان گرفته که فعال تر شدن سرمایه گذاری ها که دارند در مسیر رشد قرار می گیرد.”اقدامات لازم برای واکسن کرونا انجام شده است

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ایران با همسایه ها و کشورهای دنیا رو به افزایش است، عنوان کرد: در جنگ قره باغ دیدیم که مرزهای ما که در اختیار افرادی که آن ها را اشغال کرده بودند بود، آزاد شد و در اختیار آذربایجان قرار گرفت. بهبود روابط با آذربایجان اولین اثر آن بود و ما توانستیم در سد خداآفرین به نتیجه برسیم. می توانیم در این سد از برق و آب راحت تر استفاده کنیم و ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی ما را مشروب می کند.

وی ادامه داد: در راه آهن و تحرکات ترانزیتی هم آثار مثبتی داشته و خواهد داشت. ما در شرق تحولات خوبی داشتیم و برای اولین بار با ریل وارد افغانستان شدیم که این مسیر به هرات می رسد و بعد از آن به مزارشریف و آسیای مرکزی و ازبکستان هم خواهد رسید. در جنوب شرق هم حرکت خوبی شروع شد و با پاکستان دو مسیر باز شد. مرز ریندان فعال شد و مرز پیشین هم فعال خواهد شد. در کل روابط ما در غرب و شرق و شمال و جنوب به خوبی ادامه پیدا می کند.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش، اظهار کرد: دیروز جلسه خوبی با رئیس مجلس و رئیس کمیسیون تلفیق و معاون اول و تعدادی از وزرا داشتیم و با مباحثی که انجام شد نظرات نزدیکتر شد.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد نقطه نظرات مشترک داشتیم و در مواردی که مورد سوال بود به جمع بندی خوبی رسیدیم. امیدواریم در کمیسیون بتوانیم به وقت مناسب لایحه بودجه را تصویب کنیم.

رییس جمهور در ادامه بیان کرد: درباره کرونا نگرانی برای آینده نداریم و به مردم بشارت می دهم که در خصوص واکسن اقدامات لازم انجام شده و بانک مرکزی و وزارت بهداشت همه توان خود را به کار گرفته اند و برنامه ریزی کرده اند و هم واکسن خارجی در اختیار مردم قرار می گیرد و و هم در واکسن داخلی امیدواریم به تولید برسیم.”اقدامات لازم برای واکسن کرونا انجام شده است

  • منبع خبر : ایسنا