جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024

  • شناسه : 129341
  • 11 جولای 2020 - 11:31
  • 0 دیدگاه

امضای قرارداد فرزاد B در آینده نزدیک

امضای  قرارداد فرزاد B در آینده نزدیک
امضای  قرارداد فرزاد B در آینده نزدیک
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: میدان گازی فرزاد B معین شده و قرارداد آن در آینده نزدیک امضا خواهد شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد مسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران امروز در مراسم امضای قرارداد طرح توسعه و بهره برداری میدان نفتی یاران با بیان اینکه با وجود مشکلات متعدد و همچنین شرایط تحریمی اوضاع میادین مشترک به نتیجه رسیده است، گفت: جکت فاز ۱۱ پارس جنوبی چندی پیش با حضور رئیس جمهور نصب شد این در حالی است که بخش دریایی فاز ۱۱ پارس جنوبی نیز به اتمام رسیده و بخش خشکی آن نیز امسال تکمیل و به نتیجه خواهد رسید.

وی ادامه داد: درباره میدان بلال هم باید گفت قرارداد مربوط به آن به زودی منعقد شده و فرآیند اجرایی آن تکمیل می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، میدان گازی فرزاد B نیز معین شده و قرارداد آن در آینده نزدیک امضا خواهد شد.

کرباسیان با اعلام اینکه اوضاع میدان یادآوران و آزادگان در آینده نزدیک تعیین تکلیف و قرارداد آن اجرا می‌شود، اظهار داشت: درباره ۳۳ پروژه نگهداشت و افزایش برداشت میادین نیز باید گفت به زودی تعیین تکلیف آن نهایی می‌شود.”امضای قرارداد فرزاد B در آینده نزدیک”

زنگنه گفت: احتمال توسعه میدان گازی فرزاد B توسط شرکت ایرانی وجود دارد با این اوصاف اولویت وزارت نفت قرارداد با هندی‌هاست.

بیژن زنگنه وزیر نفت  به آخرین وضعیت تکمیل ساخت فاز ۱۱ پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: همچنان در حال صحبت و رایزنی با چینی‌ها برای تکمیل فاز ۱۱ هستیم البته آن‌ها تا چند وقت گذشته ایران بودند که به تازگی کشور را ترک کرده‌اند.

تحریم‌ها مشکل احتمالی چینی‌ها در تعلل برای آغاز همکاری با ایران جهت تکمیل فاز ۱۱ پارس جنوبی

وزیر نفت با بیان اینکه شرکت‌های ایرانی نمی‌توانند تکمیل فاز ۱۱ پارس‌جنوبی را در دست گیرند، دراین خصوص توضیح داد: رهبر کنسرسیوم، شرکت چینی است و ۸۰ درصد سهم پروژه برای آن‌ها و ۲۰ درصد آن برای شرکت ایرانی است لذا باید ابتدا چینی‌ها اعلام آمادگی کنند تا کار تکمیل فاز آغاز شود، البته شاید تحریم‌ها علیه ایران دلیل چینی‌ها در تعلل برای آغاز همکاری با ایران باشد.

طراحی طرحی برای تامین مالی با هدف آغاز همکاری شرکت هندی جهت توسعه میدان گازی فرزاد B

وی همچنین درباره آخرین وضعیت قرارداد با شرکت هندی برای توسعه میدان گازی فرزاد B، بیان کرد: طرحی را برای تامین مالی توسعه میدان گازی فرزاد B آماده و قرارداد و دیگر مسائل مرتبط به آن در حال تنظیم است.

 

  • منبع خبر : مهر

برچسب ها

سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش/ کیش باید ایران آینده شود 25 آوریل 2024

سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش/ کیش باید ایران آینده شود

مدیرعامل منطقه آزاد کیش از افزایش ۱۰ برابری حضور گردشگر خارجی در کیش و همچنین سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در بخش تجاری، مسکن و هتل های کیش خبر داد و گفت: با توجه به این‌که مناطق آزاد کاملا دست بخش خصوصی اداره می‌شوند، شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردمی) در مناطق آزاد کاملا اجرایی است و می‌تواند الگو باشد. همچنین کیش باید ایران آینده شود؛ لذا ضرورت دارد قانون مناطق آزاد در کیش به عنوان منطقه آزاد نسل اول اجرا شود و معافیت‌های مالیاتی نیز برای جذب سرمایه‌گذار و جلوگیری از فرار سرمایه برقرار باشد.

پایان یک توقف طولانی/ گاز ایران در مسیر پاکستان 24 آوریل 2024

پایان یک توقف طولانی/ گاز ایران در مسیر پاکستان

طرح انتقال گاز ایران به پاکستان از حدود ۱۵ سال پیش طراحی و اجرا شد که تاکنون به دلایل مختلفی وارد فاز عملیاتی نشده بود، اما با حضور ایران در پاکستان و مذاکرات صورت گرفته و با ابراز تمایل طرف پاکستانی، این موضوع اکنون به مرحله اجرا نزدیک‌تر شده است.

تورم فروردین ماه اعلام شد 23 آوریل 2024

تورم فروردین ماه اعلام شد

طبق اعلام مرکز آمار، در فروردین امسال شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای کشور به عدد ۲۳۶.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۲.۶ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۰.۹ درصد افزایش و در ۱۲ ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۳۸.۸ درصد افزایش داشته است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.