اولین تصویر از خودرو جدید سایپا با نام اطلس منتشر شد
اولین تصویر از خودرو جدید سایپا با نام اطلس منتشر شد
سایپا از جدیدترین محصول خود با نام تجاری "اطلس" رونمایی کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  به تازگی خودروسازی سایپا نسبت به طراحی و رونمایی یکی دیگر از محصولات خود با نام “اطلس” اقدام کرده است.”اولین تصویر از خودرو جدید سایپا با نام اطلس منتشر شد”

گفته می شود، این خودروسازی قرار است از چند محصول جدید دیگر خود رونمایی کند که “اطلس” یکی از این محصولات است.

مدیرعامل سایپا امروز در سخنانی کوتاه از رونمایی سایپا اطلس خبر داد، محصولی جدید از این خودروسازی که گویا قرار است در آستانه مراسم ۲۲ بهمن ماه و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط این گروه صنعتی رونمایی شود، با این حال از آنجا که درست مانند همیشه اطلاع رسانی خودروسازان ناقص و مبهم است، طی چندساعت گذشته گمانه زنی های بسیاری در زمینه چیستی این محصول تازه مطرح شده است و آنطوری که از گفته های منابع آگاه بر می آید بار دیگر قرار است تا با محصولی از خانواده خودروهای تیبا و کوییک طرف باشیم.

هفته گذشته بود که تصویری مربوط به یکی از طرح های گرافیکی و اصطلاحا اسکچ های طراحی سایپا از طریق یک شرکت آفریقایی در رسانه ها منتشر شد که مورد توجه کاربران قرار گرفت و باعث شد تا برخی افراد به ارائه یک کراس اوور جوان پسند از سوی سایپا امیدوار شوند، اما بازهم مشخص شد که تصویر مربوط به یکی از برگزیدگان مسابقات طراحی است که چند سال قبل توسط سایپا برگزار شده بود. اینبار اما ماجرا جدی تر به نظر می رسد، چرا که شخص مدیرعامل از عرضه مدل تازه اطلس خبر داده است و منابع آگاه نیز از ارتباط فنی این خودرو با پلت فرم X200 خبر می دهند که با سری محصولات سایپا تیبا، سایپا کوییک و ….مشترک است.

به عبارت دیگر سایپا قصد دارد تا در کنار عرضه نسخه هاچ بک شاهین (آریا) به عنوان یک کراس اوور تک دیفرانسیل سایز سی، یک نسخه کوچکتر در سگمنت بی را نیز عرضه نماید و طبیعتا بار دیگر شاهد استفاده از موتور تیبا یا به قول سایپا ساینا و در خوشبیانه ترین حالت موتور شاهین (نسخه توربو از موتور تیبا) خواهیم بود.

اما نکته عجیب آنکه بازهم عرضه یک خودرو فیس لیفت با اندک تغییرات فنی، با یک نام تازه انجام می شود و عملا خودروسازان کشور از نام گذاری های متعدد برای افزایش تیراژ یک پلت فرم و ساختار فنی واحد استفاده می نمایند، بدون آنکه قائل به عرضه نسل های تازه و ارتقا یافته از محصولات قبلی و از رده خارج کردن خودروهای قدیمی خود باشند.

“اولین تصویر از خودرو جدید سایپا با نام اطلس منتشر شد”

در نهایت لازم به ذکر است که استفاده از نام اطلس برای خودرو سایپا در حالی انجام می شود که چند سالی است این نام از سوی فولکس واگن نیز برای یکی از بزرگترین شاسی بلندهای این کمپانی مورد استفاده قرار می گیرد و البته تضاد فنی و تکنولوژیک و ابعادی بین این دو خودرو احتمالا دست مایه مطالب طنز آمیز بسیاری در فضای مجازی خواهد شد.

به‌روز‌رسانی

ساعاتی پس از انتشار این مطلب٬ تصویری منتسب به سایپا اطلس در فضای مجازی منتشر شد که از طراحی مدرن و نسبتا خشن این خودرو حکایت می‌کند. جالب توجه آنکه فاصله زیاد بین در کاپوت و سپر جلو در این تصویر مورد توجه کاربران قرار گرفته و بار دیگر شائبه وجود اشکالات مونتاژی را برای یک خودرو تازه داخلی ایجاد کرده است.”اولین تصویر از خودرو جدید سایپا با نام اطلس منتشر شد”

  • منبع خبر : ایران جیب