اونس جهانی به ۱۳۱۵ دلار صعود کرد
اونس جهانی به ۱۳۱۵ دلار صعود کرد
سرمایه‌گذاران به علت ترس از رکود اقتصادی جهان در سایه تهدیدات تعرفه‌ای ترامپ به بازار طلا کوچ کرده‌اند و این حرکت سبب شد تا اونس جهانی به 1315 دلار صعود کند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از رویترز، با تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین و همچنین تهدیدهای تعرفه‌ای ترامپ علیه مکزیک که نگرانی در مورد رکود جهانی را بیشتر کرد و سرمایه‌گذاران رابر آن داشت تا به سوی بازار طلا کوچ کنند، قیمت این فلز گران بها در معاملات امروز به بالاترین رقم ۲ ماه گذشته رسید.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۹ دلار و ۴۲ سنت افزایش ۱۳۱۵ دلار فروخته شد.

به علت نگرانی‌های تجاری، ارزش بازارهای بورس آمریکا، ارزش سهام‌های آسیایی و قیمت نفت در معاملات امروز به کمترین میزان در چند ماه گذشته رسید.

تنش‌های میان آمریکا و چین در آخر این هفته بیشتر شد چراکه دو کشور جدال‌هایی بر سر تجارت، فناوری و امنیت با یکدیگر داشتند.

به عنوان نشانه‌ای از فشاری که اختلاف تجاری آمریکا و چین بر اقتصاد جهان وارد می‌کند، صادرات کره جنوبی در ماه می ۹.۴ درصد کاهش یافت که از میانگین پیش‌بینی شده برابر با کاهش ۵.۶ درصدی، بدتر بود.

چشم‌انداز تیره و تار، تاجران را بر آن داشته است، بیشتر احتمال دهند سوی فدرال رزرو زودتر نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

قیمت طلا برای نخستین بار از ماه آوریل در روز جمعه سطح ۱۳۰۰ دلار را رد کرد.

با بهبود تمایل سرمایه‌گذاران به طلا، ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز جمعه ۰.۳۲ درصد افزایش یافت و به ۷۴۲.۲۱ تن رسید.

  • منبع خبر : فارس