اپل حداقل هفت لپ تاپ مک‌بوک جدید را در سال جاری روانه بازار می‌کند
اپل حداقل هفت لپ تاپ مک‌بوک جدید را در سال جاری روانه بازار می‌کند
امسال را باید یکی از شلوغ‌‍ترین سال‌ها در عرضه محصولات جدید اپل بدانیم. این اتفاق به صورت ویژه قرار است در گروه لپ‌تاپ‌های شرکت نیز تحول ایجاد کند. گزارشات جدید نشان می‌دهد اپل به فکر تولید تعداد بسیار زیادی از لپ‌تاپ‌های سری مک بوک است که آنها را در ماه‌های آتی معرفی نماید.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد و به نقل از MacRumors که یکی از منابع نزدیک به شرکت اپل بوده و اخبار این شرکت را پوشش می‌دهد، اپل طی ماه گذشته گواهی ثبت نام و عرضه هفت مدل مک‌بوک را در اروپا به ثبت رسانده است.

این بدان معناست که این شرکت قصد دارد حداقل ۷ مدل لپ‌تاپ جدید از سری مک بوک خود را روانه بازار کشورهای اروپایی کند به احتمال فراوان مدل‌های مشابه دیگر نیز به همراه این لپ‌تاپ‌ها در دیگر نقاط دنیا عرضه خواهند شد.

مدل‌های ثبت شده در کمیسیون اقتصادی اوراسیا شامل A2141، A2147 ،A2158،A2159 ، A2179، A2182 و A2251 هستند که متأسفانه در حال حاضر اطلاعات بیشتری در مورد خصوصیات آنها به ما نمی‌دهند.

با توجه به سابقه نام‌گذاری شرکت شاید بتوانیم حدس بزنیم که این لپ‌تاپ‌ها شامل مک‌بوک ۱۲ اینچی، مک بوک ایر جدید و شاید هم مک‌بوک افسانه‌ای ۱۶ اینچی از نوع پرو باشد که مدت‌هاست منتظر عرضه آن به بازار هستیم.

البته به دلیل اینکه مدتی پیش اپل سری مک‌بوک پرو خود را با عرضه چند مدل جدید بروزرسانی کرد باید این شانس را برای معرفی مدل جدید نیز کمتر محتمل بدانیم و به همین دلیل احتمال عرضه دیگر محصولات می‌تواند بالاتر باشد.

نکته دیگر این است که مک‌بوک ایر و مک‌بوک‌های معمولی نیز می‌توانند در بخش‌های پردازنده و گرافیک بروزرسانی شده و به احتمال فراوان این شرکت از نسخه جدید پردازنده‌های نسل هشتم و یا با شانس بسیار کمتری، نسل نهم در این لپ‌تاپ‌ها استفاده خواهد کرد.

انتظار می‌رود در ماه‌های آتی رویداد معرفی محصولات جدید اپل که به صورت ویژه مختص سری آیفون باشد توسط اپل برگزار شود و به احتمال فراوان همین رویداد می‌تواند موعد معرفی مک‌بوک‌های جدید اپل نیز باشد. اپل همواره نشان داده که ابایی از معرفی چندین محصول در گروه‌های مختلف به همراه هم ندارد.