ایالات متحده اولین مرگ را اعلام کرد
ایالات متحده اولین مرگ را اعلام کرد
نگرانی در مورد تهدید شیوع کروناویروس برای اقتصاد جهانی روز شنبه افزایش یافت که مقامات آمریكا اولین مرگ خانگی خود را از ویروس گزارش دادند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  طبق بررسی های رسمی، تولید چین در ماه فوریه با حاشیه حتی گسترده تری از آنچه انتظار می رفت افت کرد، پس از تلاش برای مهار ویروس، بخش بزرگی از دومین اقتصاد بزرگ جهان را خاموش شد.”ایالات متحده اولین مرگ را اعلام کرد”

این نظرسنجی که با توجه به ترس از انتشار ویروس در خارج از کشوربازارهای سهام جهانی به شدت سقوط می کند، بر شواهد و مدارکی مبنی بر هزینه های کلان این بیماری که در ماه دسامبر در مرکز چین و تأثیر اقتصادی آن در سراسر جهان پدید آمده است، افزود.

فهرست کشورهایی که ویروس تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته اند، به حدود ۶۰ کشور رسیده است که موارد جدیدی در شنبه در لبنان ، مکزیک ، فرانسه و اکوادور گزارش شده است. بیش از ۸۵۰۰۰ نفر در سرتاسر جهان به ویروس مبتلا شده اند که مرگ و میرهای آن ۲۹۰۰ نفر است.

ایالات متحده آمریکا اولین مرگ خانگی خود را از اثر بیماری روز شنبه در یک مرکز پزشکی در حومه سیاتل گزارش داد. به گفته مقامات بهداشت ایالت واشنگتن، قربانی مردی در دهه ۵۰ بود که دارای شرایط بهداشتی و اساسی است. مقامات هنوز مطمئن نیستند که وی چگونه به ویروس مبتلا شده است، زیرا مشخص نیست که وی به مناطق آسیب دیده سفر کرده باشد.”ایالات متحده اولین مرگ را اعلام کرد”

مقامات بهداشتی در ایالت واشنگتن می گویند که آنها همچنین در حال بررسی دو مورد از بیماری در یک مرکز مراقبت طولانی مدت در حومه سیاتل – یکی از ساکنین و دیگری یک کارگر مراقبت های بهداشتی – و اینکه آیا این ویروس در ساکنان و

بسیاری از موارد ویروس نسبتاً خفیف بوده و اعتقاد بر این است که برخی از افراد آلوده به هیچ وجه علائمی از خود نشان نمی دهند. اما این می تواند گسترش آسان تری داشته باشد و نگرانی در حال افزایش است که طولانی شدن قرنطینه ها، اختلال در زنجیره تأمین و کاهش شدید گردشگری و مسافرت های تجاری می تواند اقتصاد جهانی را تضعیف کند یا حتی باعث رکود اقتصادی شود.

نخست وزیر ژاپن شینزو آبه بسته اقتصادی اضطراری ۲۷۰ میلیارد ین (۲٫۵ میلیارد دلار) را برای کمک به مبارزه با ویروس اعلام کرد. آبه در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: ژاپن برای حل این مسئله که آیا این کشور می تواند این شیوع را پیش از بازی های المپیک تابستانی توکیو تحت کنترل داشته باشد ، در شرایط مهمی قرار دارد.

آبه ، که اعلامیه وی در هفته گذشته از برنامه تعطیلی همه مدارس بیش از یک ماه تا پایان سال تحصیلی ژاپن، انتقاد عمومی را برانگیخت ، گفت: این بسته اضطراری شامل حمایت مالی والدین و کارفرمایان آنها است که از تعطیلی ها متاثر می شوند.

از آنجا که دولت ها برای کنترل شیوع و مشاغل مبارزه با وقفه تلاش کردند ، محققانی که برای درک بهتر این بیماری تلاش می کنند، گزارش دادند که با توجه به موارد خفیف تر، ممکن است میزان مرگ و میر پایین باشد.

مطالعه محققان چینی روز جمعه در ژورنال پزشکی نیو انگلستان منتشر شد و در آنالیز ۱۰۹۹ بیمار در بیش از ۵۰۰ بیمارستان در سراسر چین میزان مرگ و میر ۱٫۴٪ را محاسبه کرد، یعنی بسیار پایین تر از مطالعات قبلی که در بیماران در ووهان متمرکز شده بود، جایی که این کار آغاز شده و بوده است.

با فرض اینکه موارد بسیار بیشتری با علائم خفیف یا خفیف وجود دارد، “نرخ مرگ و میر در این مورد ممکن است به میزان قابل توجهی کمتر از ۱٪ باشد ،” مقامات بهداشت ایالات متحده در یک سرمقاله در ژورنال نوشتند.

این باعث می شود ویروس جدید بیشتر شبیه به آنفولانزای فصلی شدید باشد تا یک بیماری شبیه ، SARS ، سندرم حاد تنفسی یا MERS ، سندرم تنفسی خاورمیانه.

این شیوع در سرتاسر جهان منجر به بسته شدن اماکن مقدس ، لغو کلاسها و تغییر در زندگی روزانه میلیون ها نفر شده است.

مقامات ایتالیایی می گویند این کشور در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ مورد کورو ویروس دارد.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت که ویروس و بیماری COVID-19 باعث کشته شدن ۴۳ نفر از ۵۹۳ مورد تایید شده در ایران شده است.”ایالات متحده اولین مرگ را اعلام کرد”

عربستان سعودی مقدس ترین اماکن اسلام در مکه و مدینه را برای زائران خارجی تعطیل کرده است، سفرهای هزاران نفری در ماههای رمضان و حج سالانه حج را تحت تأثیر قرار می دهد، باعث اختلال در مسافرت برای هزاران مسلمان شده است. چین شاهد کاهش سرعت عفونت های جدید بوده و صبح روز شنبه ۴۲۷ مورد جدید را در طی ۲۴ ساعت گذشته به همراه ۴۷ مرگ اضافی گزارش کرده است. شهر ووهان مرکز شیوع، بخش عمده ای از هردو را به خود اختصاص داده است. حزب حاکم در تلاش است تا اعتماد به نفس عمومی و تجارت را بازگرداند و از رکود عمیق تر اقتصادی و خسارت شغلی در معرض خطر پس از هفته ها اختلال به دلیل شیوع ویروسی جلوگیری کند.

کره جنوبی ، دومین کشور با ضربات سخت، روز شنبه ۸۱۳ مورد جدید را گزارش داد – بالاترین میزان پرش روزانه از زمان تأیید اولین بیمار خود در اواخر ژانویه و افزایش تعداد آن به ۳ هزار و ۱۵۰ نفر.

روز جمعه رئیس سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد كه خطر ویروس در سراسر جهان “بسیار زیاد” است، در حالی كه دبیر كل آمریكا ، آنتونیو گوترس گفت: “پنجره فرصت” برای مهار ویروس در حال كاهش است.

ورود توریست ها به تایلند در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است و در ایتالیا – که بیشترین موارد گزارش شده در هر کشوری را در خارج از آسیا داشته است – رزرو هتل در حال سقوط است و موجبات رکود اقتصادی را فراهم کرد.

اقتصاددانان پیش بینی کرده اند که رشد جهانی در سال جاری به ۲٫۴٪ برسد ، کمترین سرعت از رکود بزرگ در سال ۲۰۰۹ و نزدیک به ۳٪ کمتر از انتظارات قبلی. برای ایالات متحده ، تخمین ها به پایین ۱٫۷ درصد رشد در سال جاری، کمتر از ۲٫۳ درصد در سال ۲۰۱۹ است.